بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۴ - تکفارس 
بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۴ - تکفارس 
بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۴ - تکفارس 

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۴

محمدامین حیدری
۶ خرداد ۱۴۰۳ - 09:45
لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی

در این مقاله قصد داریم تا بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی کنیم که از عملکرد خوبی در کنار قیمت مناسب برخوردار هستند.

پیدا کردن لپ‌تاپی که تعادل خوبی میان عملکرد و قیمت برقرار کند می‌تواند یک چالش محسوب شود؛ به‌خصوص در زمانی که بودجه شما محدود باشد. با این حال نگران نباشید زیرا درصورتی که یک گیمر مشتاق یا بازیکنی حرفه‌ای و قدیمی هستید که هدف شما یافتن یک ارتقا مقرون‌به‌صرفه است، در لیست پیش رو بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی بازار را به شما معرفی کرده‌ایم.

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی

لپ‌تاپ HP Victus 15

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 7535HS
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 2050
  • رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD

لپ‌تاپ HP Victus 15 محصولی نوآورانه برای گیمرهایی است که علی‌رغم داشتن بودجه محدود قصد ندارند تا عملکرد خوب را از دست بدهند. اگرچه این لپ‌تاپ به جدیدترین پردازنده گرافیکی موجود در بازار مجهز نشده است اما قدرت کافی برای لذت‌بردن از بیشتر بازی‌ها را ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ نام‌برده علاوه‌بر برقراری تعادل فوق‌العاده میان قیمت و عملکرد، دارای طراحی شیک و سبک است که با تنظمیات گوناگون هماهنگ می‌شود و آن را به انتخابی ایده‌آل برای دانش آموزان و گیمرهای در حال حرکت تبدیل می‌کند. لپ‌تاپ HP Victus 15 همچنین از پورت‌های زیادی مانند درگاه کارت SD با اندازه بزرگ بهره می‌برد که برای کاربران خلاق بسیار مناسب است.

علاوه‌بر این، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ گیمینگ در کنار نرخ نوسازی بالا گیم‌پلی روان را تضمین می‌کند؛ در همین حال سیستم خنک‌کننده آن، دستگاه را حتی در شدیدترین لحظات گیمینگ خنک نگه می‌دارد. در زیر بدنه لپ‌تاپ نام‌برده پردازنده AMD Ryzen 5 7535HS قرار دارد که عملکرد بهینه‌ای را جهت انجام امور روزانه و گیمینگ تفریحی ارائه می‌دهد.

ناگفته نماند که پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 2050 این لپ‌تاپ، عناوین محبوب را با تنظیمات متوسطی اجرا می‌کند و تصاویر روانی را بدون به خطر انداختن طول عمر باتری نمایش می‌دهد. به‌طور کلی لپ‌تاپ HP Victus 15 یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قدرت کافی برای بازی‌های معمولی و کاربردهای خلاقانه است.

لپ‌تاپ Acer Nitro 5

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی
  • پردازنده: Intel Core i5-12500H
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 3050
  • رم: ۸ گیگابایت DDR4
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD

جایگاه دومین لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی این لیست متلعق به لپ‌تاپ Acer Nitro 5 است که تعهد برند آن به تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه بدون کاهش عملکرد را نشان می‌دهد. این لپ‌تاپ با بهره‌مندی از گرافیک نسبتا جدید و قدرت کافی پردازنده، وعده گیمینگ بدون تاخیر را می‌دهد که به لطف سیستم خنک‌کننده خود، حرارت زیادی تولید نخواهد کرد.

لپ‌تاپ گیمینگ Acer Nitro 5 به پردازنده Core i5-12500H اینتل مجهز شده است که به برخورداری از تعداد بالای هسته‌های پردازشی شناخته می‌شود؛ این ویژگی لپ‌تاپ نام‌برده را به گزینه‌ای عالی برای خریدارانی که به‌طور همزمان امور مختلفی را انجام می‌دهند، تبدیل می‌کند. بدین ترتیب این لپ‌تاپ به همان اندازه که در انجام شبیه‌سازی‌های پیچیده قدرتمند است، تجربه‌ای روان از گیمینگ را نیز فراهم می‌کند.

علاوه‌بر این، پردازنده گرافیکی RTX 3050 در لپ‌تاپ Acer Nitro 5 تصاویر روانی را در تنظیمات بالا هنگام اجرای عناوین AAA مانند Red Dead Redemption 2 و Far Cry 6 نمایش می‌دهد. از ویژگی‌های دیگر این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر آن با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز جهت نمایش تصاویر فوق‌العاده روان اشاره کرد که برای بازی‌های اکشن سریع بسیار مناسب است.

شایان ذکر است که لپ‌تاپ Acer Nitro 5 دارای دو فن و ورودی دوگانه هوا می‌باشد؛ در همین حال به کاربران اجازه می‌دهد تا پروفایل‌های مربوط به فن‌ها را تنظیم کنند تا مطمئن شوند که لپ‌تاپ آن‌ها در دمای مطلوب کار می‌کند. اگرچه پردازنده نسل دوزادهم اینتل در این لپ‌تاپ برای بیشتر کاربران کافی است اما با پرداخت هزینه‌ای بیشتر می‌توانید نسخه نسل سیزدهمی آن را تهیه کنید.

می‌توان نتیجه گرفت که اگر قدرت پردازشی بالا در کنار سیستم خنک‌کننده خوب جهت انجام گیمینگ با بودجه محدود برای شما در اولویت قرار دارد، لپ‌تاپ Acer Nitro 5 یک انتخاب جذاب محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی
  • پردازنده: AMD Ryzen 7 7840HS
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 4050
  • رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه ذخیره‌سازی: یک ترابایت SSD

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی دیگری که قصد داریم در این لیست به شما معرفی کنیم، لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8 می‌باشد که از آخرین فناوری برای تجربه آینده‌نگرانه گیمینگ بهره می‌برد. علاوه‌بر آن، طراحی زیبا و عمر طولانی باتری، این لپ‌تاپ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای انجام گیمینگ در هنگام حرکت تبدیل می‌کند.

پردازنده AMD Ryzen 7 7840HS به‌کار رفته در لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8 عملکردی استثنایی برای انجام بازی‌های سنگین و کارهای خلاقانه را ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی همچنین به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4050 مجهز شده است که از جدیدترین معماری بهره می‌برد. این پردازنده گرافیکی تصاویر خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد و از رهگیری پرتو برای تجربه نسل بعدی گیمینگ پشتیبانی می‌کند.

البته می‌توانید با پرداخت مقداری هزینه‌ای بیشتر، نسخه مجهز به پردازنده گرافیکی RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه ویدیویی از این لپ‌تاپ را تهیه کنید. شایان ذکر است که لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8 از بدنه آلومینیومی باکیفیت در کنار طراحی پیشرفته حرارتی برخوردار است که با ارائه خنک‌کنندگی بسیار خوب به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی بدون هیچگونه مشکلی به انجام بازی بپردازید.

همچنین حافظه SSD یک ترابایتی موجود در این لپ‌تاپ امکان قراردادن بازی‌های شما در کنار رسانه‌های دیگر را فراهم می‌کند. ناگفته نماند که شما می‌توانید لپ‌تاپ ASUS TUF Gaming A15 را انتخاب کنید؛ اگرچه پردازنده Ryzen 7 7735HS این لپ‌تاپ نسبتا ضعیف است اما از پردازنده گرافیکی RTX 4050 با TGP حداکثر ۱۴۰ بهره می‌برد. علاوه‌بر این به پنل NVIDIA G-Sync مجهز شده است که وعده گیمینگ راحت با قیمت مشابه لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8 را می‌دهد.

باتوجه به موارد گفته‌شده، لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8 مناسب گیمرهایی است که با بودجه محدود نیازمند آخرین فناوری در کنار عملکرد آینده‌نگرانه برای انجام بازی‌های سنگین و کارهای خلاقانه هستند.

لپ‌تاپ MSI Cyborg 15

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی
  • پردازنده: Intel Core i7-12650H
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 4060
  • رم: ۳۲ گیگابایت DDR5
  • حافظه ذخیره‌سازی: یک ترابایت SSD

لپ‌تاپ MSI Cyborg 15 جدیدترین پرچمدار شرکت MSI در بین لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه با عملکرد بالا می‌باشد. این لپ‌تاپ که به پردازنده Core i7-12650H اینتل و گرافیک RTX 4060 مجهز شده است، عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای گیمینگ و انجام امور مختلف ارائه می‌دهد.

اگرچه لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 تنها از یک فن خنک‌کننده بهره می‌برد اما دمای قطعات را به خوبی کنترل می‌کند؛ این کار در حالی انجام می‌شود که قطعات قدرتمندی همچون پردازنده و گرافیک نام‌برده در این لپ‌تاپ وجود دارند. این ترکیب، تصاویر حیرت‌انگیز و گیم پلی روان را حتی در سنگین‌ترین عناوین به ارمغان می‌آورد. ویژگی دیگر لپ‌تاپ یادشده بهره‌مندی از ۳۲ گیگابایت رم DDR5 است که امکان انجام آسان سنگین‌ترین بازی‌ها و امور مختلف را برای آن فراهم می‌کند.

همچنین نمایشگر لپ‌تاپ MSI Cyborg 15 با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی برای قدرت هرچه بیشتر آن استفاده شده است که به شما اجازه می‌دهد تا از انجام بازی‌هایی با جلوه‌های بصری زیبا و همچنین عناوین سرعتی بدون هیچگونه مشکلی لذت ببرید.

به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت اگر عملکرد کامل و تجربه‌ای ممتاز از گیمینگ در کنار پشتیبانی از مولتی تسکینگ برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 به خوبی نیازهای شما را برآورده می‌کند.

لپ‌تاپ GIGABYTE AORUS 7

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی
  • پردازنده: Intel Core i5-12500H
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 4050
  • رم: ۱۶ گیگابایت DDR5
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD

آخرین لپ‌تاپی که تصمیم داریم در این لیست به شما معرفی کنیم، لپ‌تاپ AORUS 7 از شرکت GIGABYTE است که به عنوان یک دستگاه گیمینگ فوق‌العاده در بازار رقابتی به خصوص برای گیمرهای بازی‌های eSports با بودجه محدود جلب توجه می‌کند. ویژگی متمایزکننده این لپ‌تاپ بهره‌مندی از نمایشگر سریع در کنار مشخصات سخت‌افزاری گیمینگ است.

لپ‌تاپ AORUS 7 به پردازنده Core i5-12500H مجهز شده است که تعادلی میان قدرت و کارایی برقرار می‌کند. در همین حال این دستگاه از پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4050 برخوردار است که عملکرد گیمینگ بسیار خوبی به همراه پشتیبانی از آخرین بازی‌ها در تنظیمات بالا با نرخ فریم روان ارائه می‌دهد.

گفتنی است که برخلاف سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ که از نورپردازی کیبورد در یک ناحیه بهره می‌برند، لپ‌تاپ GIGABYTE AORUS 7 به یک کیبورد RGB با توانایی ارائه نورپردازی در سه ناحیه مجهز شده است. آنچه که این لپ‌تاپ را از رقبای خود متمایز می‌کند نمایشگر ۱۷.۳ اینچی آن با قاب نازک است که از نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز و طیف رنگی ۱۰۰ درصد sRGB پشتیبانی می‌کند.

این نرخ نوسازی بالا به عنوان تغییردهنده نتیجه بازی برای گیمرهای eSports محسوب می‌شود زیرا می‌تواند به‌طور قابل توجهی زمان واکنش و دقت گیم پلی را بهتر کند. بر این اساس، لپ‌تاپ GIGABYTE AORUS 7 دستگاه بسیار مناسبی برای گیمرهای eSport است که به دنبال عملکرد بالا با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند.

هر یک از لپ‌تاپ‌های گیمینگ معرفی‌شده در این مقاله دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند که برای انواع گیمرها و نیازهای محاسباتی مناسب است. درصورتی که عملکرد خام، دوام یا تعادل بین قابلیت‌های گیمینگ و تولید محتوا برای شما در اولویت قرار دارند، احتمالا لپ‌تاپی در این مقاله معرفی شده است که نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید