آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ برای سیستم‌های قدیمی عرضه نمی‌شود - تکفارس 
آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ برای سیستم‌های قدیمی عرضه نمی‌شود - تکفارس 
آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ برای سیستم‌های قدیمی عرضه نمی‌شود - تکفارس 

آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ برای سیستم‌های قدیمی عرضه نمی‌شود

افشین نوری
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 15:36
ویندوز 11

مایکروسافت ممکن است از ارائه آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ (۲۴H2) برای رایانه‌های قدیمی خودداری کند. این تصمیم ظاهرا به خاطر یک الزام جدیدا کشف شده برای دستورالعمل POPCNT اتخاذ می‌شود که بسیاری از پردازنده‌های قدیمی از این دستورالعمل پشتیبانی نمی‌کنند.

POPCNT یک دستورالعمل ویژه پردازنده است که برای شمارش تعداد بیت‌ها در یک مقدار استفاده می‌شود و در رمزنگاری کاربرد دارد. اینتل این دستورالعمل را با معماری Nehalem در سال ۲۰۰۸ و AMD آن را با معماری Barcelona در سال ۲۰۰۷ عرضه کرد.

بنابراین اگر رایانه شما مجهز به پردازنده‌ای قبل از این تاریخ‌ها باشد، به احتمال زیاد با آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ سازگار نخواهد بود. البته از آنجائیکه مایکروسافت نصب ویندوز ۱۱ را به پردازنده‌های جدیدتر محدود کرده است، این موضوع تاثیر چندانی روی بسیاری از کاربران نخواهد گذاشت.

اما کاربرانی که محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ را در کامپیوترهای قدیمی‌ دور زده‌اند، ممکن است در آپدیت بعدی این سیستم‌عامل با مشکل مواجه شوند. اتفاق مشابهی نیز در ویندوز ۱۰ افتاده بود که منجر به مشکلاتی برای برخی پردازنده‌های قدیمی شد.

البته مایکروسافت هنوز اظهارنظر رسمی در این‌باره نکرده است. اما ما می‌دانیم که این شرکت درباره الزامات سخت‌افزاری سیستم‌عامل خود بسیار جدی است.

مایکروسافت در حال آماده‌سازی آپدیت ۲۴H2 برای عرضه در ماه آوریل برای سازندگان است. اگر شما هم تمایل دارید آن را زودتر امتحان کنید، می‌توانید بیلد Insider Preview ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 (Build 26052) را از طریق کانال Dev یا Canary دانلود و نصب کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید