تماشا کنید: «رویای صحرا» پروژه گردشگری عربستان برای سال ۲۰۲۵ - تکفارس 
تماشا کنید: «رویای صحرا» پروژه گردشگری عربستان برای سال ۲۰۲۵ - تکفارس 
تماشا کنید: «رویای صحرا» پروژه گردشگری عربستان برای سال ۲۰۲۵ - تکفارس 

تماشا کنید: «رویای صحرا» پروژه گردشگری عربستان برای سال ۲۰۲۵

افشین نوری
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - 14:27
رویای صحرا عربستان

عربستان سعودی خود را برای راه‌اندازی اولین قطار لوکس خود در دل صحرا با نام «رویای صحرا» آماده می‌کند که قرار است تا سال ۲۰۲۵ اجرایی شود.

عربستان در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه گردشگری کرده که از آن جمله می‌توان به پروژه نئوم اشاره کرد و حالا قصد دارد با پروژه «رویای صحرا» امکان سفر با قطارهای مسافربری لوکس را در بیابان‌های این کشور برای گردشگران فراهم کند.

شرکت راه‌آهن عربستان قراردادی به ارزش ۵۳ میلیون دلار با شرکت ایتالیایی آرسناله گروپ امضا کرده تا این پروژه را در این کشور اجرایی کند.

این پروژه اواخر سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی خواهد شد و مسیر سفر آن بین ریاض تا قریات در نزدیکی مرز اردن خواهد بود که یک مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری با مناظر بیابانی است.

قطارهای لوکس «رویای صحرا» دارای ۴۰ کابین مجلل خواهند بود و از پایان سال جاری میلادی امکان رزرو بلیت آن‌ها وجود خواهد داشت. مدیرعامل آرسناله گروپ گفته است، سفرها به‌صورت یک یا دو شب و با حداکثر ۸۲ مسافر انجام خواهد شد.

رویای صحرا عربستان

مدیرعامل شرکت راه‌آهن عربستان نیز گفته است که «رویای صحرا» فرصتی در اختیار گردشگران قرار خواهد داد تا از طریق سفرهای لوکس مناطق و مناظر دیدنی این کشور را کشف کنند.

عربستان سعودی قصد دارد با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد دلاری در بخش گردشگری، سالانه ۷۰ میلیون گردشگر خارجی جذب کند.

نظر شما درباره پروژه گردشگری «رویای صحرا» عربستان چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید