قابلیت تشخیص تصادف به گوشی‌های سامسونگ می‌آید - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف به گوشی‌های سامسونگ می‌آید - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف به گوشی‌های سامسونگ می‌آید - تکفارس 

قابلیت تشخیص تصادف به گوشی‌های سامسونگ می‌آید

افشین نوری
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 20:53
قابلیت تشخیص تصادف به گوشی‌های سامسونگ می‌آید - تکفارس 

طبق یک گزارش جدید، قرار است برخی گوشی‌ها سامسونگ از جمله گلکسی S24 اولترا و گلکسی زد فولد ۵ قابلیت تشخیص تصادف خودرو را دریافت کنند.

این قابلیت از طریق داده‌های ژیروسکوپ و شتاب‌سنج قادر به تشخیص تصادف خودرو است و می‌تواند آن را به اطلاع کاربر برساند.

شرکت هایی مثل گوگل و اپل قابلیت تشخیص تصادف را برای گوشی‌های خود مثل سری پیکسل ۸ و سری آیفون ۱۵ ارائه کرده‌اند.

هرچند حسگر تشخیص تصادف در همه گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد، اما ظاهرا یک برنامه مخفی در گوشی‌های جدیدتر سامسونگ وجود دارد که برای فعال‌سازی عملکرد این حسگر کاربرد دارد.

این برنامه که «MoccaMobile» نام دارد، در One UI 6.1 و برخی نسخه‌های قدیمی‌ از جمله One UI 5.1.1 گلکسی زد فولد ۵ و One UI 6 گلکسی S23 اولترا پیدا شده است.

با فعال‌ شدن این حسگر، گوشی یک گزینه برای تماس اضطراری با اورژانس به شما نشان می‌دهدکه اگر در عرض چند دقیقه روی آن کلیک نکنید، گوشی به‌طور خودکار با اورژانس تماس گرفته و موقعیت شما را به آن‌ها ارسال می‌کند.

البته اخیرا گزارش‌هایی درباره خطاهای بی‌شمار این قابلیت وجود داشته است. اداره راه و ترابری کانادا گفته است که هشدارهای اشتباه قابلیت تشخیص تصادف اپل باعث شده تا نیروهای امدادی این کشور به‌اشتباه برای نجات رانندگان بروند در حالیکه این نیروها بعد از رسیدن به محل متوجه می‌شوند که هیچ تصادفی اتفاق نیفتاده است و همین موضوع باعث تلف شدن وقت و انرژی نیروهای امداد و اورژانس شده است. 

هر چند اخیرا آپدیت جدیدی برای این قابلیت عرضه کرده بود اما ظاهرا خطاهای این قابلیت همچنان به قوت خود باقی است و امروز نیز در آمریکا گزارش شده است که یکی از رانندگان آمریکایی آلارم اشتباهی به پلیس ۹۱۱ ارسال کرده است که وقتی پلیس به محل می‌رسد می‌بیند که هیچ ‌تصادفی رخ نداده است. پلیس آمریکا ادعا کرده است که در طول یک هفته بیش از ۷۰ هشدار اشتباه از سوی قابلیت تشخیص تصادف اپل در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو دریافت کرده است که این موضوع باعث هدر رفتن انرژی نیروهایش شده است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید