ایلان ماسک ۶ میلیارد دلار در هوش مصنوعی xAI سرمایه گذاری می کند - تکفارس 
ایلان ماسک ۶ میلیارد دلار در هوش مصنوعی xAI سرمایه گذاری می کند - تکفارس 
ایلان ماسک ۶ میلیارد دلار در هوش مصنوعی xAI سرمایه گذاری می کند - تکفارس 

ایلان ماسک ۶ میلیارد دلار در هوش مصنوعی xAI سرمایه گذاری می کند

افشین نوری
۷ بهمن ۱۴۰۲ - 13:16
هوش مصنوعی xAI

ایلان ماسک به دنبال جذب سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری برای توسعه پروژه‌های هوش مصنوعی xAI است.

ماسک قصد دارد برای رقابت با OpenAI که پلتفرم هوش مصنوعی GhatGPT را عرضه کرده است، سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب استارتاپ xAI کند.

همانطور که می‌دانید ماسک در ابتدا نقش مهمی در تأسیس OpenAI داشت، اما در سال ۲۰۱۸ این شرکت را ترک کرد. او حالا xAI را به عنوان رقیب OpenAI تاسیس کرده است و به دنبال جذب سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری برای آن است.

اولین محصول xAI یک چت‌بات به نام Grok بود که اخیرا معرفی شد. با تاسیس استارتاپ هوش مصنوعی xAI، ایلان ماسک یک قدم دیگر به هدف خود برای ساخت فناوری مشابه ChatGPT و رقابت با آن نزدیک‌تر شده است.

ایلان ماسک

Grok قادر است به سوالات کاربران به صورت مکالمه پاسخ دهد و ظاهرا بر پایه مدل های زبانی ChatGPT و سایر مدل‌های تولید متن مثل Llama 2 توسعه یافته است.

ماسک گفته است که Grok از دسترسی آنی به اطلاعات X استفاده می‌کند و مثل ChatGPT قابلیت مرور وب را دارد و می‌تواند برای پیدا کردن اطلاعات در مورد موضوعات خاص در وب جستجو کند. البته Grok از پاسخ دادن به برخی سوالات خاص خودداری خواهد کرد، سوالاتی مثل «چگونه کوکائین درست کنم» و موارد مشابه.

ماسک در ماه آوریل با هدف توسعه‌ی xAI و مقابله با چالش‌های موجود برای رقابت با ChatGPT شرکت X Corp را با توییتر ادغام کرد. مدیر عامل توییتر هدف خود از تاسیس xAI را درک ماهیت جهان هستی اعلام کرده و وعده داد که این هوش مصنوعی نه تنها جایگزین نیروی انسانی نخواهد شد بلکه به آن‌ها کمک خواهد کرد.

تیم سازنده‌ی هوش مصنوعی xAI از کارکنان شرکت‌های OpenAI، دیپ مایند (DeepMind)، گوگل ریسرچ (Google Research)، تسلا، مایکروسافت ریسرچ و دانشگاه تورنتو تشکیل شده و همین موضوع پتانسیل بالای xAI را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین ایلان ماسک برای آموزش این هوش مصنوعی تعداد ۱۰ هزار کارت گرافیک را از شرکت انویدیا خریداری کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید