آموزش حل مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس - تکفارس 
آموزش حل مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس - تکفارس 
آموزش حل مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس - تکفارس 

آموزش حل مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس

سپهر بندزر
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 08:57
مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس

آیا ارتباط دسته ایکس باکس شما نیز به شکل خودبه‌خود و ناگهانی قطع می‌شود و نمی‌توانید بازی خود را تجربه کنید؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع، دلایل و راهکارهایی برای حل آن بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.


مشکل قطع شدن دسته ایکس باکس سری ایکس چیست؟

مدت کوتاهی پس از عرضه ایکس باکس سری اس و ایکس، بعضی از کاربران گزارش دادند که ارتباط دسته و کنسول، به شکل خودکار و در زمان‌های غیرقابل پیش‌بینی قطع می‌شود و این روند تجربه بازی را مختل می‌کند. پس از اینکه مایکروسافت به وجود این مشکل پی برد، تلاش کرد تا با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، این مشکل را حل کند، اما با اینحال، این مشکل برای بعضی از کاربران حل نشده است و آنها به روش‌های دیگری برای تجربه بازی متوسل شده‌اند.

بنابر گزارش کاربران در فروم ایکس باکس و همچنین اجتماعات بزرگتری مثل ردیت، ارتباط دسته با کنسول قطع می‌شود و باید دوباره آنرا به کنسول متصل کرد. برای حل این مشکل، نکات کاربردی و روش‌هایی را برای شما آماده کرده‌ایم که بدون شک در حل این مشکل تاثیر گذار خواهند بود.

دسته را بروزرسانی کنید

مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس

اگر ارتباط دسته ایکس باکس شما به شکل خودکار قطع می‌شود، شاید نیاز است تا نرم‌افزار آنرا بروزرسانی کنید. برای بررسی اینکه دسته کنسول شما به آخرین نسخه بروزرسانی شده، می‌توانید به بخش Profile & system > Settings > Devices & connections > Accessories بروید. با مراجعه به این بخش، هم می‌توانید نسخه نرم افزار دسته را مشاهده کنید و در صورت وجود بروزرسانی، آنرا نصب کنید.

پس از نصب بروزرسانی، دیگر نباید شاهد مشکلات نرم‌افزاری باشید؛ چون مایکروسافت بروزرسانی‌‌های خود را به شکل مرتب ارائه می‌‎دهد تا مشکلات نرم افزاری متداول حل شوند.

کنسول را بروزرسانی کنید

جدا از اینکه بررسی بروزرسانی دسته کنسول اهمیت زیادی برای حفظ ثبات عملکرد آن دارد، باید به یاد داشته باشید که کنسول نیز باید به آخرین نسخه نرم‌افزار و سیستم عامل ایکس باکس مجهز شده باشد. اهمیت به این موضوع باعث می‌شود تا بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در قطعی ارتباط دسته کنسول تا حل شود.

معمولا، بروزرسانی به شکل خودکار و در صورت روشن شدن کنسول نمایان می‌شود و دارنده موظف است تا برای جلوگیری از بروز هرگونه نقص عملکرد و مشکلات نرم‌افزاری، دیتای بروزرسانی را دانلود و نصب کند. اما اگر حالت نصب بروزرسانی را روی حالت دستی گذاشته‌اید، یا به دلیل مشغله زندگی، مدت‌هاست که کنسول خود را روشن نکرده‌اید، باید سریعا بروزرسانی را نصب کنید تا در کنار پَچ های اصلی برای رفع مشکلات نرم افزاری، پچ‌های امنیتی را نیز دریافت کنید.

برای بروزرسانی ایکس باکس خود به بخش Profile & system > Settings > System > Updates مراجعه کنید. اگر بروزرسانی برای کنسول شما عرضه شده باشد، در بخش تنظیمات مشخص می‌شود و پس از نصب آن، مشکلات پیش آمده حل خواهند شد.

ریست کردن و اتصال مجدد دسته به ایکس باکس سری ایکس

یکی از روش‌های کاربردی برای رفع قطع شدن ارتباط، ریست کردن دسته کنسول است. برای ریست کردن ارتباط بین کنسول و دسته، دسته را خاموش کنید و سپس دکمه ایکس باکس را که در بخش بالای دسته قرار گرفته به مدت ۵ الی ۶ ثانیه نگهدارید. حین فشردن و نگهداشتن دکمه ایکس باکس، چراغ دکمه ایکس باک به شکل کوتاه مدت چشمک میزند و این حالت بدان معناست که درحال یافتن دستگاه‌های برای اتصال است.

با انجام اینکار، دوباره به کنسول متصل شوید و به تجربه بازی بپردازید. ریست کردن و اتصال مجدد دسته، یکی از روش‌های کاربردی برای رفع مشکل دسته است که تاحدی می‌تواند به نیازهای شما پاسخ دهد.

تجربه بازی از طریق کابل

مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس

در بخش جلوی دسته‌ ایکس باکس، یک درگاه USB Type C قرار گرفته است که برای شارژ شدن باتری و فعال بودن دسته حین نبود باتری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر مشکل قطعی اتصال به حدی اعصاب خوردکن است که نمی‌توانید بازی آنلاین مورد علاقه خود را تجربه کنید، می‌توانید فعلا از طریق کابل به تجربه بازی بپردازید تا بعدا راه حلی برای رفع مشکل پیدا کنید.

زمانیکه دسته را از طریق کابل به کنسول وصل کردید، برای چند لحطه کابل را جدا کنید و بررسی کنید که آیا ارتباط بین دسته و کنسول دوباره قطع می‌شود یا خیر.

ری‌استارت کردن کنسول

اگر تمامی راهکارهای بالا را امتحان کردید و به نتیجه مطلوبی نرسیدید، پیشنهاد می‌کنم تا درصورتیکه در موقعیت حساسی از بازی نیستید، کنسول را خاموش و روشن کنید تا شاید مشکلات پیش آمده بین دسته و کنسول حل شود.

برای ری استارت کردن کنسول باید با فشردن و نگهداشتن دکمه ایکس باکس، گزینه ری استارت را انتخاب کنید تا کنسول و دسته خاموش شوند و سپس دوباره راه اندازی شوند. این روش موجب قطع اتصال بین کنسول و دسته می‌شود و ممکن است بتواند مشکل را حل کند.

علاوه بر توضیحات ذکر شده،می‌توانید کنسول را از از طریق تنظیمات، کاملا خاموش کنید و سپس با فشردن دکمه دسته، کنسول را دوباره روشن کنید.

تعویض باتری دسته ایکس باکس سری ایکس

یکی از عواملی که موجب خاموش شدن دسته می‌شود، تمام شدن شارژ باتری است که در صورت اتمام شارژ باتری، سیستم‌عامل کنسول و بازی، پیامی را مبنی بر اتمام شارژ باتری روی تلوزیون یا مانیتور نمایان می‌کند. در صورت تمام شدن شارژ باتری، دسته خاموش می‌شود و در این حالت، یا باید باتری را عوض کنید یا از طریق کابل به تجربه بازی بپردازید.

برعکس کنسول‌های نسل نه سونی، مایکروسافت باتری‌ قابل شارژ را برای دسته کنسول ‌های خود در نظر نگرفته و کاربر یا باید باتری‌های تریپل A تهیه کند، یا از باتری قابل شارژ استفاده کند. در صورتیکه نیاز شما با دو باتری قابل شارژ تامین می‌شود، نیازی به خرید شارژر باتری ندارید، اما اگر به شکل مداوم به تجربه بازی می‌پردازید و وقت و حوصله شارژ کردن باتری را ندارید، از پایه‌ یا شارژر‌های باتری استفاده کنید که گزینه‌های مطلوبی محسوب می‌شوند.

استفاده از دسته ایکس باکس وان

مشکل قطع شدن ناگهانی دسته ایکس باکس

به لطف سازگاری کنسول‌های جدید ایکس باکس با سخت‌افزارهای نسل قبل، این امکان برای گیمرها فراهم شده تا از دسته‌ی ایکس باکس وان برای تجربه‌ی بازی‌ها استفاده کنند. از طریق این روشُ می‌توانید بفهمید که مشکل قطع اتصال از کنسول است یا خود دسته.

از اینرو، اگر دسته ایکس باکس وان شما در داخل کشو خاک میخورد، به او سلامی دوباره کنید تا بعدا از طریق روش‌های ذکر شده، مشکل دسته ایکس باکس سری ایکس را حل کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید