رایج ترین مشکلات آیفون ایکس - تکفارس 
رایج ترین مشکلات آیفون ایکس - تکفارس 
رایج ترین مشکلات آیفون ایکس - تکفارس 

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس

تکفارس
۱۳ دی ۱۴۰۲ - 08:32
رایج ترین مشکلات آیفون ایکس - تکفارس 

گوشی‌های اپل از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ به عنوان مثال از آیفون ایکس نام می‌بریم که یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت اپل محسوب می گردد و بسیاری از مشکلات گوشی‌های دیگر در آن مشاهده نمی‌شوند. با این حال گوشی مذکور نیز ممکن است، ایراداتی پیدا کند؛ به همین دلیل مقاله پیش رو را به بیان رایج‌ ترین مشکلات آیفون ایکس اختصاص داده‌ایم.

مشکلات رایج آیفون ایکس و روش رفع آنها

همان طور که پیشتر اشاره شد، احتمال بروز مشکل، حتی برای گوشی‌ باکیفیت و خوش نامی مثل آیفون ایکس نیز وجود دارد؛ اما خوشبختانه این مشکلات، بنا بر دلایلی ایجاد می‌شوند و در بسیاری از موارد با رفع علت می‌توان ایراد دستگاه را برطرف نمود.

در ادامه تلاش کرده‌ایم، رایج‌ترین مشکلات گزارش شده توسط کاربران آیفون ایکس را بیان نموده و راه حل‌هایی برای رفع آنها پیشنهاد دهیم.

داغ شدن بیش از حد گوشی

گرم شدن بیش از حد گوشی، مشکل بسیار رایجی است که احتمال بروز آن برای همه برندها وجود دارد. حتی گوشی‌های مشهور شرکت اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به طور کلی علت داغ شدن گوشی، ممکن است، نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. توصیه اکید این است که در صورت داغ شدن، آیفون ایکس، مستقیماً به سراغ یک مرکز معتبر تعمیر گوشی آیفون بروید.

راه حل:

در صورت داغ شدن آیفون ایکس، اقدامات زیر را انجام دهید. اگر مشکل حل نشد، باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

  • دقت کنید که گوشی را با استفاده از شارژر اصل گوشی شارژ کنید.
  • کاور گوشی را خارج کرده، مدتی به آن استراحت دهید و اجازه دهید، خنک شود.
  • اگر هم زمان با داغ شدن گوشی، شارژ آن نیز به سرعت خالی می‌شود، ایراد از باتری است و احتمالاً با تعویض باتری، مشکل برطرف می‌گردد.
  • در صورتی که حافظه و رم گوشی، بیش از حد پر است، بخشی از آن را خالی کنید.
  • حافظه کش گوشی را خالی کنید.
  • سیستم عامل آیفون ایکس را بروزرسانی کنید.

ترک خوردن لنز دوربین

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس - تکفارس 

علی رغم این که گوشی‌های اپل، به کیفیت ساخت عالی شهرت دارند، برخی کاربران گزارش داده‌اند که لنز دوربین پشت گوشی آیفون ایکس ترک خورده است. این مشکل به دلایل مختلفی از جمله سقوط گوشی، ضربه خوردن یا حتی تغییرات ناگهانی دما به وجود می‌آید.

راه حل:

در صورت بروز مشکل بالا، چاره‌ای جز مراجعه به یک مرکز معتبر برای تعمیر گوشی آیفون و تعویض لنز دوربین آیفون ایکس نخواهید داشت.

مشکلات مربوط به فیس آیدی

در گوشی آیفون ایکس، هوم و تاچ آیدی، حذف شده و سیستم تشخیص چهره یا فیس آیدی جایگزین آن گشته است. هر چند که این ویژگی، مزایای زیادی دارد، اما گاهی اوقات مشکلاتی را برای برخی کاربران به وجود می آورد؛ به عنوان مثال ممکن است، یک تغییر جزئی در چهره، باعث عدم شناسایی آن توسط فیس آیدی شود.

راه حل:

برای رفع مشکل بالا، ابتدا سعی کنید، چهره خود را به حالتی برگردانید که برای سیستم گوشی قابل شناسایی باشد؛ البته در موارد نادری، مشکل فیس آیدی، فراتر از این حرفهاست و در هر حال چهره را شناسایی نخواهد کرد.

اگر تغییر چهره، کارساز نبود، پیشنهاد می‌کنیم، به سراغ تنظیمات گوشی نروید؛ زیرا ممکن است، امنیت آن به خطر بیفتد. بهترین کار برای رفع مشکلات فیس آیدی آیفون ایکس، کمک گرفتن از تعمیرکار متخصص گوشی‌های اپل است.

کار نکردن تاچ آیفون ایکس

از کار افتادن تاچ گوشی، یکی دیگر از مشکلات رایج آیفون ایکس است. هر چند که احتمال بروز این اتفاق، برای سایر گوشی‌ها و همه برندها وجود دارد؛ اما در مورد آیفون ایکس باید گفت که علت اصلی کار نکردن تاچ گوشی، سرمای زیاد است. عوامل دیگری نیز می‌توانند، چنین مشکلی را به وجود آورند، اما احتمال آنها بسیار کم است.

راه حل:

  • کار نکردن تاج گوشی آیفون ایکس بر اثر سرمای هوا، یک مشکل موقتی است و معمولاً پس از گذشت مدت زمانی، حل می‌گردد.
  • خوشبختانه در نسخه‌های جدید ios، مشکل اختلال در عملکرد تاچ آیفون ایکس بر اثر کاهش ناگهانی دمای هوا، حل شده است؛ بنابراین اگر شما نیز با چنین ایرادی مواجه شده‌اید، کافی است، برای رفع آن سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید.
  • اگر گوشی خود را در هوای خیلی سرد یا خیلی گرم نبرده‌اید، اما با کار نکردن تاچ آیفون ایکس مواجه شده‌اید، ابتدا یک مرتبه گوشی را ری استارت نموده و در صورت حل نشدن مشکل به تعمیرکار مراجعه کنید.

کشیدن مو توسط حاشیه های گوشی

هر چند که گیر کردن موی سر یا ریش در درز قاب گوشی را نمی‌توان مشکل دانست؛ اما در هر صورت، عده‌ای از کاربران از این مسئله شاکی هستند که موی آنها توسط حاشیه‌های آیفون ایکس کشیده می‌شود. این مشکل در مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های اپل نیز مشاهده می‌گردد.

راه حل:

اگر شما نیز با مشکل بالا مواجه هستید و کشیدگی مو توسط آیفون ایکس شما را ناراحت می‌کند، حتماً از یک قاب محافظ برای گوشی خود استفاده نمایید.

ایراد در اسپیکر در حداکثر صدا

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس - تکفارس 

یکی از ویژگی‌های مهم آیفون ایکس، مجهز بودن آن به اسپیکرهای بسیار قدرتمند استریو است. این اسپیکرها، بسیار باکیفیت هستند و به ندرت دچار مشکل می‌شوند. با این وجود، عده‌ای از کاربران گزارش کرده‌اند که اسپیکر گوشی آنها حداکثر صدا را ندارد.

راه حل:

در صورت بروز هر گونه مشکل صدا در گوشی آیفون ایکس اپل، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • اطمینان حاصل کنید، حفره‌های اسپیکر تمیز هستند و مانعی سر راه آنها نیست.
  • گوشی را ری استارت کنید.
  • اگر ری استارت جواب نداد، گوشی را هارد ریست کنید.
  • بلوتوث دستگاه را یک مرتبه خاموش رو روشن نمایید.
  • اگر احساس می‌کنید، علاوه بر اسپیکر، میکروفون گوشی نیز مشکل دارد، یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید.
  • در صورت مشاهده ضعف صدا در هنگام تماس صوتی، سیستم عامل گوشی را به آخرین نسخه ios بروزرسانی کنید.

سخن آخر

در این مقاله برخی از رایج‌ ترین مشکلات آیفون ایکس را بیان نموده و راهکارهای ساده‌ای برای رفع آنها گفتیم. توجه کنید، در صورتی که اقدامات اولیه جواب نداد، به هیچ عنوان کار اضافه‌ای انجام ندهید و تعمیر گوشی آیفون را به فرد متخصص بسپارید. پیشنهاد ما کمک گرفتن از سایت ماناتل پارس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید