اپل اپلیکیشن Beeper Mini برای اندروید را مسدود کرد - تکفارس 
اپل اپلیکیشن Beeper Mini برای اندروید را مسدود کرد - تکفارس 
اپل اپلیکیشن Beeper Mini برای اندروید را مسدود کرد - تکفارس 

اپل اپلیکیشن Beeper Mini برای اندروید را مسدود کرد

افشین نوری
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 09:50
Beeper Mini

اپل به خاطر نگرانی‌های امنیتی اقدام به بستن اپلیکیشن Beeper Mini کرده است. این اپلیکیشن به کاربران اندروید اجازه دسترسی و ارسال پیام iMessage را می‌دهد. این اتفاق تنها چند روز پس از راه‌اندازی این اپلیکیشن رخ می‌دهد.

اپلیکیشن اصلی Beeper که با نام Beeper Cloud شناخته می‌شود، با استفاده از مسیریابی پیام‌های iMessage از طریق یک کامپیوتر مک از راه دور کار می‌کند. اما Beeper Mini با اتصال مستقیم به سرورهای اپل و دور زدن سرورهای خود Beeper عمل می‌کرد.

این اپلیکیشن حتی نیاز به Apple ID نداشت و یک تجربه یکپارچه iMessage را برای کاربران اندروید ارائه می‌کرد.

اپل با انتشار بیانیه‌ای ضمن تائید مسدود شدن Beeper Mini گفته است که حفظ حریم خصوصی کاربران و مسائل امنیتی جزو اولویت‌های اصلی این شرکت است. با این‌حال، Beeper معتقد است که Beeper Mini کاملا امن است و حریم خصوصی بهتری را ارائه می‌کند.

اپل همچنین اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت‌های امنیتی بیشتری در آپدیت آینده iOS 17.2 برای iMessage ارائه کند.

اپل ظاهرا در سال ۲۰۱۳ قصد داشت نسخه اندرویدی آی مسیج را عرضه کند اما به‌خاطر اینکه فکر می‌کرد این کار باعث افزایش فروش گوشی‌های اندرویدی خواهد شود از انجام آن خودداری کرد. Craig Federighi نایب‌رئیس واحد نرم‌افزار اپل اخیرا توضیحاتی در این زمینه داده بود.

آقای Craig گفته است که اپل فعلا قصد ارائه نسخه اندرویدی آی مسیج را ندارد و در حال حاضر تمرکز خود را روی بهبود تجربه کاربری این اپلیکیشن خواهد گذاشت. از سال ۲۰۱۳ تاکنون شایعات زیادی درباره این نسخه‌ اندرویدی وجود داشته است و خیلی‌ها امیدوار بودند که ارایه چنین قابلیتی باعث بهتر شدن روابط بین اعضای خانواده‌ها شود. دلیل آن هم این بود که در یک خانواده چند نفره همه اعضای آن ممکن بود گوشی آیفون نداشته باشند و بنابراین ارتباط بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون می‌توانست این مانع را رفع کند. 

حالا همه این امیدواری‌ها بار دیگر با اظهارات جدید آقای Craig بر باد رفته است و به این‌زودی‌ها نباید انتطار معرفی نسخه اندرویدی آی مسیج را داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید