شرکت خودروسازی لوسید نیز سیستم شارژ تسلا را اتخاذ می کند - تکفارس 
شرکت خودروسازی لوسید نیز سیستم شارژ تسلا را اتخاذ می کند - تکفارس 

شرکت خودروسازی لوسید نیز سیستم شارژ تسلا را اتخاذ می کند

افشین نوری
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 10:55
لوسید موتورز

شرکت لوسید موتورز به جمع شرکت هایی پیوسته که استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) تسلا را در برای خودروهای الکتریکی خود اتخاذ می‌کند.

این اقدام بعد از آن انجام می‌شود که تاکنون ده‌ها خودروساز دیگر سیستم شارژ تسلا استفاده کرده‌اند، مثل جنرال موتورز، فورد، تویوتا، بی ام و، جگوار، ولوو و هوندا.

لوسید با انتشار پیامی در روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) را اتخاذ می‌کند و در تلاش است تا دسترسی خود به راهکارهای شارژ قابل اعتماد را گسترش دهد. . به گفته این شرکت، مشتریان لوسید از سال ۲۰۲۵ می‌توانند به بیش از ۱۵۰۰۰ ایستگاه شارژ تسلا دسترسی داشته باشند.

این خودروساز گفته است که خودروهایی که از سیستم شارژ ترکیبی (CCS) استفاده می‌کنند، در سال ۲۰۲۵ می‌توانند از طریق یک آداپتور به شبکه سوپرشارژ تسلا دسترسی پیدا کنند.

مدیر عامل لوسید گفته است: «استفاده از NACS گام مهمی برای دسترسی گسترده مشتریانمان به راهکارهای شارژ قابل اعتماد و راحت است. ما معتقدیم که یک استاندارد شارژ یکپارچه، یک اقدام اساسی برای کمک به مصرف کنندگان آمریکایی برای استفاده از خودروهای الکتریکی است.»

مدیر عامل تسلا اخیرا در توییت خود پیش‌بینی کرده که شرکت لوسید به زودی ورشکست خواهد شد. این در حالی است که اخیراً گزارش‌هایی نیز در خصوص لغو بسیاری از پروژه‌های شرکت لوسید، که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد، منتشر شده بود. بر اساس گزارش Business Insider، این شرکت حتی تخفیف ۱۰ درصدی را برای برخی از مدل‌های لوسید ایر در نظر گرفته تا کاربران را به خرید این خودروها ترغیب کند.

این اولین باری نیست که ایلان ماسک توانایی مالی رقیب خود را زیر سوال می‌برد. مدیر عامل تسلا مدتی پیش نیز اعلام کرده بود که هزینه‌های مصرفی لوسید بسیار بالا بوده و این شرکت باید راه حلی را برای کاهش هزینه‌های تولید خودروی لوسید ایر پیدا کند. هرچند که درآمد لوسید در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ۲۰۰ میلیون دلار بوده اما این شرکت تا سوددهی فاصله‌ی بسیار زیادی دارد. با این وجود، انتظار می‌رود که لوسید به لطف پشتوانه‌ی مالی قوی خود بتواند حداقل تا یک سال دیگر در بازار فعالیت داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید