شرکت خودروسازی Lucid چندین هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 
شرکت خودروسازی Lucid چندین هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 

شرکت خودروسازی Lucid چندین هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می کند

افشین نوری
۹ فروردین ۱۴۰۲ - 11:08
Lucid

شرکت خودروسازی Lucid که خودروی الکتریکی سدان Air را برای رقابت با خودروی تسلا مدل S عرضه کرده است قصد دارد حدود ۱۳۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند. این تعداد حدود ۱۸ درصد از کل نیروهای این شرکت می‌شود.

طبق ایمیلی که از طرف Peter Rawlinson مدیرعامل این شرکت منتشر شده است، این تعدیل نیرو شامل کارکنان همه واحدهای Lucid در هر سطحی خواهد شد. او گفته است که در سه روز آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد. ظاهرا Lucid قصد دارد تا پایان سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تعدیل نیروهای خود را به‌ پایان برساند. البته نیروهایی که تعدیل می‌شوند کمک هزینه‌ای دریافت خواهند کرد و پرداخت هزینه سلامت آن‌ها ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل این شرکت گفته است که تعدیل نیروی جدید برای کاهش هزینه‌ها انجام ‌می‌شود و متاسفانه ضرر و زیان این شرکت در سال مالی ۲۰۲۲ بیش از ۲.۶ میلیارد بوده است که نیاز به جبران آن است.

شرکت Lucid همچنین در بخش تولید خودرو با مشکلاتی مواجه است و ظاهرا امسال فقط قادر به تولید ۱۰ هزار تا ۱۴ هزار خودروی الکتریکی خواهد بود. البته این تعداد در مقایسه با ۷۱۸۰ خودروی تولید شده در سال ۲۰۲۲ رشد چشمگیری محسوب می‌شود.

این شرکت تنها شرکتی نیست که دست به تعدیل نیرو می‌زند. اخیرا شرکت فورد ۳۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و شرکت جنرال موتورز نیز قصد دارد بودجه‌ای خود حدود ۲ میلیارد دلار کاهش دهد. شرکت‌های تسلا، Arrival و Rivian هم تعدیل نیروی گسترده‌ای داشته‌اند.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید