عنکبوت جهنده پس از چند روز زجرآور در گوش یک زن پیدا شد - تکفارس 
عنکبوت جهنده پس از چند روز زجرآور در گوش یک زن پیدا شد - تکفارس 
عنکبوت جهنده پس از چند روز زجرآور در گوش یک زن پیدا شد - تکفارس 

عنکبوت جهنده پس از چند روز زجرآور در گوش یک زن پیدا شد

محمد صداقت
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 22:02
عنکبوت جهنده پس از چند روز زجرآور در گوش یک زن پیدا شد

همان‌طور که ویدیو نشان می‌دهد، عنکبوت روی پرده گوش او لانه ساخته بود. همان‌طور که می‌دانید امسال کرم‌های مغزی سرتیتر های وحشتناک را به خود اختصاص داده بودند. اما کارمندان مجله پزشکی نیوانگلند قبل از هالووین، کابوس جدیدی را به مردم معرفی کردند: عنکبوت جهنده داخل گوش. از این قضیه ویدیو نیز وجود دارد.

در گزارش بالینی که در این هفته منتشر شد، پزشکان در شهر تاینان کشو تایوان، مشکل یک زن ۶۴ ساله را شرح دادند که به کلینیک گوش و حلق و بینی (ENT) مراجعه کرده بود. او به کلینیک آمد و در مورد خش‌خش گوش چپش در چهار روز گذشته توضیح داد. این زن گفت که در روز اول احساس کرد که موجود کوچکی در داخل کانال گوشش می‌خزد و همین مساله باعث شده بود که از خواب بیدار شود. این احساس در روزهای بعدی به صدای کلیک، ضربه و خش‌خش تبدیل شد.

مدت زیادی طول نکشید تا علت مساله پیدا شود؛ در معاینه فیزیکی پزشکان توانستند به‌راحتی عنکبوتی را مشاهده کنند که در لانه‌ی کوچک و دنج خود حرکت می‌کند. این عنکبوت قطعا تنها نبود. عنکبوت در این چهار روز پوست‌اندازی کرده بود و اسکلت بیرونی آن در داخل کانال گوش باقی مانده بود.

ویدئویی از حرکت خزنده وجود دارد که نشان می‌دهد در اطراف کانال و جلوی پرده گوش در حال حرکت است. هنگامی‌که عنکبوت دستگاه پزشکی را می‌بینید، به دوربین نزدیک می‌شود و می‌توانیم چشم‌های او را به‌صورت واضح ببینیم.

چشم های عنکبوت جهنده
چشم های عنکبوت جهنده

گزارش پزشکی نوع عنکبوت را مشخص نمی‌کند و معمولاً تشخیص عنکبوت بر اساس عکس بسیار دشوار است. آرس با ۲ نفر از کارشناس‌های عنکبوت شناس تماس گرفت و هر دوی آن‌ها گفتند که این عنکبوت از خانواده‌ی عنکبوت‌های جهنده است. مارتین نایفلر (استاد برجسته جانورشناسی در دانشگاه بازل) از طریق ایمیل به آرس اعلام کرد که از طریق نسبت اندازه‌ی چشم‌ها، نژاد عنکبوت را تشخیص داده است. این خانواده از عنکبوت‌ها دارای چشم‌های جلویی بزرگی هستند که به‌طور واضح در ویدیو دیده می‌شود.

نایفلر خاطرنشان کرد که عنکبوت‌های جهنده بینایی بسیار خوبی دارند. اما متأسفانه تحرک زیادی نیز دارند که برای شنوایی زن بیمار خوشایند نیست.

طبق سخنان نایفلر تصاویر نمی‌توانند جنس یا گونه‌ی عنکبوت را به‌خوبی نشان دهند. همان‌طور که ممکن است بدانید بیش از ۶۰۰۰ گونه عنکبوت جهنده در جهان وجود دارد. اما او حدس می‌زند که عنکبوت جوان باشد زیرا اندازه‌ی کوچکی دارد و پوست‌اندازی کرده است.

جری روونر (استاد بازنشسته زیست‌شناسی در دانشگاه اوهایو) نیز می‌گوید که این عنکبوت جوان است. او در ایمیلی به آرس اعلام کرد که چشم‌های عنکبوت نسبت به سفالوتوراکس (سر و قفسه سینه به‌هم‌پیوسته) بزرگ است که نشان‌دهنده‌ی چشم‌های دوران بچگی او می‌باشد. اما رونر می‌گوید که این مساله شناسایی نوع عنکبوت را سخت‌تر می‌کند. بیشتر عنکبوت‌ها بر اساس ویژگی‌های دوران بزرگ‌سالی خود شناسایی می‌شوند.

روونر می‌گوید که عنکبوت در داخل گوش زن لانه گزینی کرده زیرا آن جا را امن تصور کرده است. بسیاری از عنکبوت‌های شکارچی (عنکبوت‌هایی که در تار زندگی نمی‌کنند) به‌منظور پوست‌اندازی به دنبال مکانی امن می‌گردند، زیرا در طول این فرآیند نمی‌توانند از خود در برابر شکارچیان دفاع کنند.

او اعلام کرد که عنکبوت‌های جهنده مانند ۹۹.۹۵ درصد از عنکبوت‌های جهان (یعنی بیش از ۵۰۰۰۰)، خطرناک نیستند. نایفلر با این موضوع موافق بود و اعلام کرد که عنکبوت‌های جهنده برای انسان سمی نیستند. پزشکان معالج این زن اعلام کردند که پرده‌ی گوش او آسیبی ندیده است. آن‌ها اعلام کردند که عنکبوت و پوست او را بیرون کشیدند و زن به‌سرعت درمان شده است.

منبع: arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید