شرکت WeWork قصد دارد اعلام ورشکستگی کند - تکفارس 
شرکت WeWork قصد دارد اعلام ورشکستگی کند - تکفارس 
شرکت WeWork قصد دارد اعلام ورشکستگی کند - تکفارس 

شرکت WeWork قصد دارد اعلام ورشکستگی کند

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - 10:03
WeWork

طبق برخی گزارش‌ها، شرکت WeWork ممکن است در اوایل هفته آینده اعلام ورشکستگی کند. این شرکت از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است.

WeWork روز سه شنبه به رگلاتورهای مالی آمریکا گفت که با طلبکاران خود توافق کرده تا پرداخت برخی از بدهی‌هایش را به طور موقت به تعویق بیندازند.

این شرکت از زمانی که ارزشی معادل ۴۷ میلیارد دلار داشت حدود ۹۸ درصد از ارزش بازار سهام خود را از دست داده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، WeWork در حال بررسی پرونده ورشکستگی در نیوجرسی است. رویترز نیز به نقل از یک منبع آگاه این موضوع را تائید کرده است.

با این حال، سخنگوی WeWork در پاسخ به این گزارش‌ها گفته است: «ما در مورد شایعات اظهارنظر نمی‌کنیم.»

شرکت WeWork که در نیویورک مستقر است از زمانی که قصد فروش سهام خود را در سال ۲۰۱۹ به دلیل نگرانی درباره بدهی‌ها و زیان‌ها داشت با مشکل مواجه شده است.

این شرکت همچنین تحت تاثیر کرونا قرار گرفت، چراکه فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد تا مردم مجبور به کار از خانه شوند.

حتی با وجود اینکه بانک ژاپنی SoftBank ده‌ها میلیارد دلار به WeWork تزریق کرده است اما این شرکت همچنان به ضررش ادامه می‌دهد.

امسال نیز شاهد استعفای چندین مدیر ارشد این شرکت بودیم. اخیرا هم کمپانی وایس مدیا (Vice Media)، که حدود ۳۰ سال پیش توسط شین اسمیت (Shane Smith) بنیان‌گذاری شده بود، در دادگاه ناحیه‌ای نیویورک ورشسکتگی فصل ۱۱ خود را ثبت و دارایی‌ها و بدهی‌های خود را به ارزش ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار فهرست کرد. وایس مدیا اعلام کرده که انتظار دارد دادگاه نیویورک بین دو تا سه ماه دیگر حکم نهایی ورشکستگی این شرکت را اعلام کند.

بر اساس قراردادی جدید، طلبکاران وایس توافق کرده‌اند که دارایی‌ها و بدهی‌های این شرکت را به مبلغ ۲۲۵ میلیون دلار خریداری کرده و مبلغ ۲۰ میلیون دلار را برای ادامه‌ی فعالیت شرکت به آن تزریق کنند. همچنین سخنگوی وایس اعلام کرده که بخش وایس تی وی (Vice TV) و فعالیت‌های جهانی این شرکت جزو فهرست ارائه‌شده به دادگاه نخواهد بود. ورشکستگی وایس یکی دیگر از فصل‌های عملکرد ضعیف مدیریت این شرکت را رقم زده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید