واتساپ از پیام های اپلیکیشن های دیگر پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
واتساپ از پیام های اپلیکیشن های دیگر پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
واتساپ از پیام های اپلیکیشن های دیگر پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

واتساپ از پیام های اپلیکیشن های دیگر پشتیبانی خواهد کرد

مهدی حلوائی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - 17:45
واتساپ

قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، پیام‌رسان‌های بزرگ را به ارائه‌ی تعامل‌پذیری بیشتر وادار خواهد کرد و هرچند که برخی از سرویس‌ها، مانند آی مسیج اپل، سعی دارند این قوانین را دور بزنند اما ظاهراً واتساپ از همین حالا قصد دارد تا از پیام‌های پیام‌رسان‌های دیگر پشتیبانی کند.

مطالب مرتبط:

قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا به طور ویژه شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری، از جمله گوگل، اپل، آمازون و متا را هدف قرار داده است. قانون بازارهای دیجیتال (DMA) این اتحادیه سعی دارد تا تغییراتی را در سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های انحصاری ایجاد کند که پشتیبانی از پیام‌های پیام‌رسان‌های شخص ثالث نیز شامل آن می‌شود.

واتساپ

حالا وب‌سایت WABetaInfo در جدیدترین به‌روزرسانی واتساپ برای اندروید متوجه بخش جدیدی شده که نشان می‌دهد متا از همین حالا در تلاش است تا پشتیبانی از پیام‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به پیام‌رسان خود اضافه کند. این ویژگی در به‌روزرسانی V.2.23.19.8 واتساپ قرار دارد و بخشی جداگانه را برای پیام‌های اپلیکیشن‌های دیگر ارائه می‌دهد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که پیام‌های سرویس‌های دیگر به چه صورت در واتساپ نمایش داده خواهد شد و یا کاربران چگونه می‌توانند پیام‌های خود را بین دو پیام‌رسان جابه‌جا کنند. همچنین هنوز اطلااتی از سیستم رمزگذاری این پیام‌ها و پیام‌رسان‌های پشتیبانی‌شده در دسترس نیست و ممکن است ویژگی مذکور تنها در کشورهای اروپایی قابل استفاده باشد اما با این وجود، تلاش محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان برای ارائه‌ی ویژگی یادشده می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشد و تحولی را در بازار پیام‌رسان‌ها ایجاد کند.

منبع: ۹To5Google

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید