کانال یوتیوب Linus Tech Tips تولیدمحتوا را به دلیل جنجال‌ها و اتهامات متوقف می‌کند - تکفارس 
کانال یوتیوب Linus Tech Tips تولیدمحتوا را به دلیل جنجال‌ها و اتهامات متوقف می‌کند - تکفارس 
کانال یوتیوب Linus Tech Tips تولیدمحتوا را به دلیل جنجال‌ها و اتهامات متوقف می‌کند - تکفارس 

کانال یوتیوب Linus Tech Tips تولیدمحتوا را به دلیل جنجال‌ها و اتهامات متوقف می‌کند

رضا سجادی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 16:08
کانال یوتیوب Linus Tech Tips تولیدمحتوا را به دلیل جنجال‌ها و اتهامات متوقف می‌کند - تکفارس 

کانال یوتیوب Linus Tech Tips که به نوعی معروف‌ترین کانال سخت‌افزاری یوتیوب به حساب می‌آید، با اتهامات سنگینی از جمله آزار جنسی مواجه است. مدیر کانال از توقف موقتی انتشار ویدیو خبر می‌دهد. آنچه که با انتقاد از اشتباهات ویدئوهای اخیر یوتیوب شروع شد، به اتهامات آزار جنسی تبدیل شد و شرکت را وادار به استخدام یک کارآگاه خارجی کرد.

امپراتوری YouTube Media Group Linus Sebastian در حال حاضر با اتهامات دزدی، نقص اخلاقی و اخیراً اتهامات آزار جنسی در بحران است. این شرکت در حال حاضر تمام تولیدات خود را متوقف کرده است تا فرایندهای بازبینی خود را بهبود بخشد، مدیرعامل ترن تانگ به The Verge می­گوید که یک کارآگاه خارجی برای بررسی ادعاهای آزار و اذیت استخدام خواهد شد.

در ویدئویی که امروز صبح با عنوان “حالا چه کنیم؟” ایوان هو، مدیر مالی تولید گروه رسانه‌ای لینوس، اعلام کرد که کل کانال تولید را برای هفته آینده متوقف می­کند تا به مسائل مطرح شده توسط کانال YouTube Gamers Nexus در مورد اشتباهات در ویدئوها و اقدامات اخلاقی رسیدگی کند. هو در این ویدئو گفت: من با جامعه گیمرها موافقم، بنابراین دستور می­دهم بلافاصله تمام تولیدات ویدئویی YouTube متوقف بشود.

یوتیوب

جنجال اوایل این هفته، زمانی که Gamers Nexus ویدئویی را منتشر کرد که در آن تعدادی از اشتباهات واقعی و نگرانی‌های اخلاقی در ویدئوهای اخیر Linus Tech Tips پخش شد، شروع شد که در آن ویدئو استیو برک، مجری Nexus Gamers،وجود تعارض در ارتباطات شرکت و جریان پول آنها را تأیید می­کرد.

بزرگ‌ترین نگرانی Burke در مورد بلوک خنک‌کننده پردازنده گرافیکی ساخته شده توسط Billet Labs بود. به گفته Gamers Nexus، Linus Tech Tips یک بلوک خنک‌کننده مسی از Billet Labs را روی پردازنده گرافیکی اشتباهی بررسی کرد، سپس آن را در یک رویداد اخیر طرفداران بدون اجازه شرکت به حراج گذاشت.

بعدازظهر روزی که Gamers Nexus ویدئوی خود را پست کرد، سباستین شروع به پاسخ‌دادن به طرفداران نگران در انجمن نکات فنی Linus کرد. او در یکی از پست‌های خود گفت: «ما از این مانند هر چیز دیگری استفاده می­کنیم تا همچنان خودمان را به سمت بهترشدن سوق دهیم. او همچنین گفت: مزایده بلوک خنک‌کننده سوءتفاهم اتفاقی بوده و این شرکت در حال همکاری با لابراتوار Billet برای رفع این مشکل است.

وضعیت در ۱۴ آگوست، زمانی که Gamers Nexus ویدئو را در پاسخ به نظرات سباستین در انجمن، با بخشی با عنوان «پاسخ نکات فنی Linus مزخرفات بی­فایده است» پست کرد. در همین حال، طرفداران در شبکه­های اجتماعی Linus Tech Tips و ردیت ابراز ناامیدی و خشم کردند و برخی از طرفداران خواستار عذرخواهی رسمی و عمومی از Billet شدند.

این باعث شد تا Linus Tech Tips ویدئویی را امروز صبح منتشر کند که در آن سباستین و سایر کارمندان Linus Media Group برنامه‌های خود را برای رسیدگی به نگرانی‌های Gamers Nexus تشریح می­کنند بخصوص توقف تولید به مدت یک هفته برای تمرکز بر بهبود اسناد و فرایندهای مربوط به آزمایش. سباستین در این ویدئو گفت: “من مقصر هر اشتباهی بودم که جامعه ما به‌درستی متوجه آن شده است.

Linus Tech Tips آخرین ویدئوی خود را تقریباً در ساعت ۷ صبح به‌وقت شرقی پست کرد. بااین‌حال، شب گذشته، تقریباً ساعت ۲ صبح به‌وقت شرقی، یک کارمند سابق به نام مدیسون ریو، موضوعی را در X، پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، پست کرد و گروه رسانه‌ای لینوس را به ایجاد یک محیط کاری سمی و تشویق فرهنگ کاری مضر برای سلامتی و همچنین آزار و اذیت جنسی توسط کارمندان گروه رسانه ای لینوس علیه او متهم کرد.

بیانیه او این­گونه شروع می‌شود: من تصمیم گرفتم از شغلم در LTT انصراف دهم، زیرا آن شرکت و محیط کاری که با آن روبرو بودم، سلامت روانی من را خراب می­کرد. به کار من می­گفتند «آشغال کثیف» به من می­گفتند «بی‌کفایت». وقتی با مدیران تماس می­گرفتم و سعی می­کردم در این موقعیت­ها کمک بگیرم، به من می­گفتند حرفه‌ای رفتار کنم و قاطع‌تر باشم.

ریو در ادامه شرکت را متهم کرد که او را از دیدن ویدئوها منع کرده است، زیرا او گزارش داد که “چندین بار در دفتر او را گرفته‌اند” و به او گفته شده است “آرام باش” و “این‌قدر عوضی نباش”.

او گفت: (این حس یک فیلم درام نوجوانانه وحشتناک را داشت.)

ما در مورد اتهامات اخیر با سباستین تماس گرفتیم و او از طریق ایمیل پاسخ داد و گفت:

با خواندن این ادعاهای ساده و واضح، در حالت شوک بودم. آنها با خاطرات من، فرایند­های داخلی تیم ما و ارزش­های شرکت سازگار نیستند.

ما به حفظ یک محیط امن و فراگیر افتخار می­کنیم. علاوه بر سیستم‌های گزارش موجود (هم ناشناس و هم روش‌های دیگر)، امروزه به طور فعال اعضای تیم خود را تشویق می­کنیم تا هرگونه قلدری یا آزار و اذیت در محل کار را که ممکن است تجربه می­کنند گزارش دهند تا بتوانیم اقدام سریع و قاطعانه انجام دهیم.

تیم منابع انسانی ما ارزیابی دقیق­تری از اتهامات را انجام خواهد داد و زمانی که آماده شدیم، بیانیه کامل‌تری را منتشر خواهیم کرد. در حال حاضر می­خواهیم که به تیم خود زمان لازم را بدهیم. ترن تانگ، مدیرعامل Linus Media Group نیز از طریق ایمیل پاسخ داد و گفت که از اتهامات و توضیحات شرکت در پست‌های ریو شوکه شده است. وی ادامه داد: به‌عنوان بخشی از این فرایند، علاوه بر یک بررسی داخلی، ما همچنین یک کارآگاه خارجی را برای بررسی اتهامات استخدام خواهیم کرد و متعهد می‌شویم که یافته‌ها را منتشر کنیم و هرگونه اقدام اصلاحی را که ممکن است به وجود بیاید اجرا کنیم.

منبع: Theverge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید