رویداد سرفیس ۲۰۲۳ مایکروسافت اواخر شهریورماه برگزار می شود - تکفارس 
رویداد سرفیس ۲۰۲۳ مایکروسافت اواخر شهریورماه برگزار می شود - تکفارس 
رویداد سرفیس ۲۰۲۳ مایکروسافت اواخر شهریورماه برگزار می شود - تکفارس 

رویداد سرفیس ۲۰۲۳ مایکروسافت اواخر شهریورماه برگزار می شود

افشین نوری
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 17:32
مایکروسافت

ماه سپتامبر (شهریور) احتمالا ماه بزرگی برای علاقمندان فناوری خواهد بود، چرا که علاوه بر معرفی سری آیفون ۱۵ توسط اپل، مایکروسافت نیز قصد دارد محصولات سرفیس جدید خود را در ۲۱ سپتامبر در نیویورک معرفی کند.

مایکروسافت دعوت‌نامه‌های این رویداد را به رسانه‌های منتخب فرستاده است اما هنوز جزئیات زیادی از آن در دسترس نیست و ما نمی‌دانیم که مایکروسافت چه دستگاه‌هایی در این مراسم معرفی خواهد کرد. با این حال، انتظار می‌رود که شاهد رونمایی از برخی از دستگاه‌های سرفیس جدید مثل نسخه‌های بعدی سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس پرو ۹ باشیم.

مایکروسافت همچنین ممکن است سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ را معرفی کند و چند لپ‌تاپ دیگر مثل سرفیس گو ۴ و سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ را نیز رونمایی کند. مایکروسافت احتمالا درباره آینده ویندوز ۱۱، از جمله قابلیت‌های جدیدی که به زودی برای آن ارائه خواهد کرد، نیز در رویداد خود صحبت خواهد کرد. ویندوز ۱۱ قرار است در ماه سپتامبر آپدیت بزرگی دریافت کند که شامل نسخه اولیه قابلیت هوش مصنوعی کوپایلوت خواهد بود.

در زمینه هوش مصنوعی نیز مایکروسافت احتمالا در رویداد سرفیس خود صحبت‌های زیادی خواهد داشت. این شرکت هم‌اکنون در حال اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به اکثر محصولات خود از جمله مرورگر اج است.

مایکروسافت تاکنون دو مدل سرفیس دئو و دئو ۲ را به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ معرفی کرده است و حالا شایعاتی درباره سرفیس دئو ۳ وجود دارد. 

در حالیکه دو مدل قبلی سرفیس دئو از دو نمایشگر مجزا استفاده می‌کردند گزارش امروز ادعا کرده است که مایکروسافت قصد دارد در سرفیس دئو ۳ از نمایشگر تاشو استفاده کند و از این جهت شبیه به سری گلکسی زد فولد سامسونگ خواهد بود.‌ گفته می‌شوند این گوشی به سمت داخل تا خواهد شد و از یک لولای ۱۸۰ درجه و یک نمایشگر خارجی یا کاور بهره خواهد برد. 

گزارش امروز گفته است که مایکروسافت در ابتدا قصد داشت سرفیس دئو ۳ را مثل مدل‌های قبلی‌اش با نمایشگر دوگانه طراحی‌کند و بهبودهایی مثل کاهش ضخامت، کاهش حاشیه‌ها و ارائه شارژ بی‌سیم را در آن انجام بدهد. اما ظاهرا این طراحی کنار گذاشته شده است و از نمایشگر تاشو در این گوشی استفاده خواهد شد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید