X ظاهراً ترافیک وب سایت های مورد انتقاد ایلان ماسک را به تاخیر انداخته است - تکفارس 
X ظاهراً ترافیک وب سایت های مورد انتقاد ایلان ماسک را به تاخیر انداخته است - تکفارس 
X ظاهراً ترافیک وب سایت های مورد انتقاد ایلان ماسک را به تاخیر انداخته است - تکفارس 

X ظاهراً ترافیک وب سایت های مورد انتقاد ایلان ماسک را به تاخیر انداخته است

افشین نوری
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 11:00
X

X به عنوان نسخه تغییر نام یافته توییتر آپدیت‌های منظم و قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کند و حالا واشنگتن پست فاش کرده است که این پلتفرم، ترافیک وب‌سایت‌هایی که ایلان ماسک علاقه‌ای به آن‌ها ندارد را با تاخیر مواجه کرده است.

این وب‌سایت‌ها شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، تردز، نیویورک تایمز و رویترز می‌شود. کاربرانی که روی لینک‌های ین وب سایت‌ها در X کلیک می‌کنند باید حدود پنج ثانیه منتظر بمانند. این تاخیر ابتدا توجه کاربران را در فروم Hacker News جلب کرد و سپس توسط واشنگتن پست مورد تست قرار گرفت.

همه این وب‌سایت‌ها به‌نوعی قبلا مورد انتقاد ماسک واقع شده‌اند. ماسک و پلتفرم X ظاهرا با به تاخیر انداختن ترافیک این وب‌سایت‌ها، درآمدهای تبلیغاتی آن ها را به سرقت می‌برند. امروزه اگر بارگذاری یک صفحه بیش از یک یا دو ثانیه طول بکشد،کاربران به سراغ صفحه بعدی می‌روند و منتظر نمی‌مانند.

این اولین بار نیست که ماسک کینه شخصی‌اش را به شبکه اجتماعی تسری می‌دهد. او قبلا لینک‌های تردز و سایر رقبا را مسدود کرده بود. او همچنین اوایل امسال به نیویورک تایمز حمله کرده بود. در هر حال باید ببینیم ماسک چه فکرهایی در سر دارد.

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

ماسک اخیرا سرویس توییتر آبی را برای افزایش درآمدهای توییتر معرفی کرد. این سرویس به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۸ دلار در ماه تیک آبی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید