گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ معرفی شد - تکفارس 
گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ معرفی شد - تکفارس 
گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ معرفی شد - تکفارس 

گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ معرفی شد

افشین نوری
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 18:11
شیائومی میکس فولد 3

شیائومی سال گذشته باریک‌ترین گوشی تاشو دنیا را با نام میکس فولد ۲ معرفی کرد و حالا گوشی شیائومی میکس فولد ۳ را به عنوان جانشین آن با ارتقاهای قابل‌توجه رونمایی کرده است.

این گوشی حتی باریکتر از مدل قبلی خود است و ضخامت آن فقط ۵.۲۶ میلی متر در حالت باز و ۱۰.۸۹ میلی متر در حالت تا شده است. مهندسان شیائومی یک مادربرد جدید برای این گوشی طراحی کرده‌اند که به کاهش ضخامت آن کمک کرده است.

شیائومی میکس فولد 3

شیائومی از یک لولای اختصاصی جدید در این گوشی استفاده کرده است که ۱۹۸ جزء دارد و ۱۷ درصد فضای داخلی کمتری اشغال کرده است. این لولا همچنین به شما اجازه می دهد تا گوشی را در زاویه بین ۴۵ تا ۱۳۵ درجه نگه دارید و از آن مثل یک لپ تاپ کوچک استفاده کنید.

میکس فولد ۳ مجهز به دو نمایشگر OLED E6 است. نمایشگر اصلی یک پنل ۸.۰۳ اینچی LTPO با وضوح ۱۹۶۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز است. این پنل یک شیشه بسیار نازک (UTG) روی خود دارد و از HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. نمایشگر خارجی یک پنل ۶.۵۶ اینچی LTPO OLED با پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲ است و از حداکثر روشنایی ۲۵۶۰ نیت پشتیبانی می‌کند.

شیائومی میکس فولد 3

در بخش دوربین، شیائومی میکس فولد ۳ از یک سیستم دوربین چهارگانه با برند لایکا بهره می‌برد که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX800 سونی (معادل ۲۳ میلی متر) با قابلیت OIS، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (معادل ۱۵ میلی متر)، یک تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (۷۵ میلی متر) با زوم ۳ برابر و یک دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی (۱۱۵ میلی متر) می شود. هر دو دوربین تله فوتو دارای قابلیت لرزشگیر OIS هستند.

شیائومی میکس فولد 3

میکس فولد ۳ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است و تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی با همان شارژ سیمی ۶۷ واتی مدل قبلی شارژ خواهد شد، اما شارژ بی سیم آن ۵۰ وات است و از یک باتری بزرگتر ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. در بخش نرم افزار هم شااهد اجرای MIUI 14 بر پایه اندروید ۱۳ هستیم.

شیائومی میکس فولد 3

شیائومی میکس فولد ۳ در نسخه‌های شیشه‌ای و الیاف کامپوزیت ارائه شده و آن به صورت زیر است.

  • ۱۲/۲۵۶ گیگابایت: ۸۹۹۹ یوان (۱۲۴۰ دلار)
  • ۱۶/۵۱۲ گیگابایت: ۹۹۹۹ یوان (۱۳۷۷ دلار)
  • ۱۶ گیگابایت/۱ ترابایت: یوان ۱۰۹۹۹ (۱۵۱۵ دلار)

پیش‌سفارش‌ این گوشیاز امروز در چین آغاز شده و فروش آن از ۱۶ آگوست شروع خواهد شد . شیائومی صحبتی درباره عرضه جهانی آن نکرده است.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید