رفع فیلتر تلگرام در عراق پس از یک هفته - تکفارس 
رفع فیلتر تلگرام در عراق پس از یک هفته - تکفارس 
رفع فیلتر تلگرام در عراق پس از یک هفته - تکفارس 

رفع فیلتر تلگرام در عراق پس از یک هفته

محمدرضا نصیرزاده
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 10:21
تلگرام

وزیر مخابرات عراق از رفع فیلتر پیام‌رسان تلگرام از روز یکشنبه ۱۳ اوت خبر داد. پیام‌رسان تلگرام به دلیل نگرانی‌های ناشی از امنیت ملی و حفاظت داده‌های شخصی از هفته پیش مسدود شده بود.

این ادعا مطرح شده بود که این پیام‌رسان توسط گروه‌های شبه‌نظامی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین داده‌های رسمی و همچنین شخصی شهروندان را نیز فاش کرده است. بنا بر گفته وزیر مخابرات عراق این ممنوعیت با هدف جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و حفاظت از حریم شخصی کاربران صورت‌گرفته بود.

بعد از مسدودشدن این برنامه، تلگرام با انتشار یک بیانیه از کاربران عراقی درخواست کرد تا آرامش خود را حفظ کنند. در این بیانیه ذکر شده است که آنها در حال صحبت با دولت عراق هستند و به‌زودی این مسئله را حل خواهند کرد. مکالمه‌ای که به نظر نتیجه داده است و وزیر مخابرات عراق از رفع مسدودی تلگرام خبر می‌دهد. در بیانیه‌ای که توسط وزارت ارتباطات داده شده است دلایل رفع مسدودیت چنین ذکر شده است:

بیانیه وزارت ارتباطات عراق:

شرکت صاحب پلتفرم تلگرام با پاسخ‌دادن به الزامات مقامات امنیتی در مورد در اختیار قراردادن اطلاعات افرادی که داده‌های شخصی شهروندان را فاش کرده‌اند آمادگی کامل خود را برای همکاری با مقامات مربوطه اعلام کرده‌اند و به همین علت این ممنوعیت در روز ۱۳ اوت لغو خواهد شد.

همچنین تلگرام نیز به الزامات امنیتی مطرح شده توسط دولت عراق پاسخ داد و موافقت کرد که اقداماتی را برای جلوگیری از سو استفاده از این برنامه برای فعالیت‌های غیرقانونی و همچنین حفاظت از حریم خصوصی کاربران را اجرا کند. این شرکت همچنین تعدادی از راهکارهای حفاظت از داده خود را برای عموم گوشزد کرده است. یکی از این ویژگی‌ها رمزنگاری سراسری end-to-end encryption است ویژگی خاصی که از افشا شدن اطلاعات کاربران جلوگیری می‌کند. تلگرام ادعا می‌کند که این ویژگی بیانگر آن است که محتوی ردوبدل شده فقط توسط گیرنده و فرستنده قابل خواندن است و هیچ‌کس حتی خود تلگرام نیز هیچ‌گونه دسترسی به این محتوا را ندارد.

منبع: gizchina.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید