شایعه: آیفون SE 4 مجهز به دکمه اکشن، فیس آیدی و USB-C خواهد بود - تکفارس 
شایعه: آیفون SE 4 مجهز به دکمه اکشن، فیس آیدی و USB-C خواهد بود - تکفارس 
شایعه: آیفون SE 4 مجهز به دکمه اکشن، فیس آیدی و USB-C خواهد بود - تکفارس 

شایعه: آیفون SE 4 مجهز به دکمه اکشن، فیس آیدی و USB-C خواهد بود

افشین نوری
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 09:48
آیفون SE

طبق اطلاعاتی که یک کاربر با نام کاربری Unknownz21 فاش کرده است نسل بعدی سری ارزان‌تر آیفون SE اپل دارای طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود. این اطلاعات با نظرات یک تحلیلگر سرشناس به نام مینگ‌چی کو مطابقت دارد. کو چند ماه پیش گفته بود که آیفون SE 4 از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره خواهد برد و اولین آیفونی خواهد بود که از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد.

Unknownz21 همچنین گفته است که آیفون SE 4 به جای تاچ آیدی از فیس آیدی استفاده خواهد کرد و مجهز به یک درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده خواهد بود. این گوشی مثل سایر مدل‌های آیفون SE، فقط یک دوربین در پشت خود خواهد داشت.

آیفون SE 4 همچنین دارای یک دکمه اکشن خواهد بود. این دکمه احتمالا امسال فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد که کارهای مختلفی مثل فعال کردن شاتر دوربین یا اجرای کرونومتر را انجام خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که اپل گوشی آیفون SE 4 را مجهز به چه پردازنده خواهد کرد. اپل معمولا در مدل‌های SE از تراشه جدیدتری نسبت به مدلی که بر اساس آن ساخته شده استفاده می‌کند. برای مثال، با وجود اینکه طراحی آیفون SE 3 شبیه به آیفون ۸ بود، اما دومی از تراشه A11 بایونیک استفاده می‌کرد، در حالیکه SE 3 مجهز به A15 بایونیکبود. برای یادآوری، آیفون ۱۴ از تراشه A15 استفاده می‌کند.

اخیرا شایعاتی درباره احتمال کنسل شدن آیفون SE 4 وجود داست اما حالا به نظر می‌رسد که این شایعات واقعیت نداشته است. مینگ چی کو تحلیلگر مطرح ادعا کرده است که آیفون SE 4 هم‌اکنون در حال توسعه است و بر پایه شاسی آیفون ۱۴ ساخته خواهد شد. این گوشی ظاهرا از همان نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED آیفون ۱۴ بهره خواهد برد و در واقع می‌توان گفت که ما شاهد اولین آیفون SE با نمایشگر  OLED به جای LCD خواهیم بود. این نمایشگر ظاهرا توسط شرکت BOE ساخته خواهند شد.  

آیفون SE 4 احتمالا در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد و تا آن زمان اپل ممکن است تغییرات زیادی در آن اعمال کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید