ناسا تاریخ پرتاب ماموریت کرو ۷ را اعلام کرد - تکفارس 
ناسا تاریخ پرتاب ماموریت کرو ۷ را اعلام کرد - تکفارس 
ناسا تاریخ پرتاب ماموریت کرو ۷ را اعلام کرد - تکفارس 

ناسا تاریخ پرتاب ماموریت کرو ۷ را اعلام کرد

مهدی حلوائی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 11:44
ماموریت کرو 7 ناسا

ناسا و اسپیس ایکس امروز ۲۱ آگوست را به عنوان تاریخ پرتاب ماموریت کرو ۷ (Crew 7) به ایستگاه فضایی بین‌المللی معرفی کردند. ناسا در ابتدا قصد داشت این پرتاب را در تاریخ ۱۷ آگوست انجام دهد اما تغییر برنامه‌ی چندین ماموریت دیگر این سازمان باعث شد تا پرتاب مذکور به تاریخ دیگری موکول شود.

ماموریت کرو ۷ از راکت مشهور فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس و یکی از کپسول‌های کرو دراگون (Crew Dragon) با نام استقامت (Endurance) استفاده خواهد کرد. این کپسول قبلاً در ماموریت‌های کرو ۳ و کرو ۵ ناسا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. در صورتی که شرایط جوی در تاریخ یادشده برای ماموریت کرو ۷ مساعد نباشد، این پرتاب تا تاریخ ۲۵ آگوست به تعویق خواهد افتاد.

مطالب مرتبط:

فضانوردان ماموریت کرو 7

یاسمین مقبلی از ناسا، آندریس موگنسن از آژانس فضایی اروپا، ساتوشی فوروکاوا از آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن و کنستانتین بوریسوف از آزانس فضایی روسیه چهار فضانوردی هستند که قرار است در ماموریت کرو ۷ به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شوند. این فضانوردان یک روز پس از پرتاب به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید و به مدت ۶ ماه در این ایستگاه فعالیت خواهند کرد.

کرو ۷ اولین ماموریت ناسا از ماه فوریه و پس از ماموریت کرو ۶ است که در آن فضانوردان حرفه‌ای حضور دارند. ناسا تا پیش از سال ۲۰۲۰ برای انجام ماموریت‌های خود از راکت‌های روسی استفاده می‌کرد اما حالا به لطف راکت‌های چندبار مصرف شرکت اسپیس ایکس دیگر از این نظر نیازی به فناوری روسیه ندارد.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید