گوگل دسترسی به بخش حریم خصوصی موتور جستجوی خود را آسان‌تر کرد - تکفارس 
گوگل دسترسی به بخش حریم خصوصی موتور جستجوی خود را آسان‌تر کرد - تکفارس 
گوگل دسترسی به بخش حریم خصوصی موتور جستجوی خود را آسان‌تر کرد - تکفارس 

گوگل دسترسی به بخش حریم خصوصی موتور جستجوی خود را آسان‌تر کرد

افشین نوری
۹ مرداد ۱۴۰۲ - 10:49
گوگل

گوگل تغییرات جدیدی در موتور جستجوی خود ایجاد کرده که امکان دسترسی راحت‌تر به بخش‌های حریم خصوصی , شرایط استفاده را فراهم می‌کند.

شما اکنون می‌توانید بخش‌های Privacy Policy و Terms of Service را با رفتن به منو یا دکمه تنظیمات موتور جستجوی گوگل در اپلیکیشن موبایلی و نسخه وب آن پیدا کنید.

همچنین در نسخه وب یک گزینه اضافی برای ارسال بازخورد در قسمت تنظیمات بالای صفحه نتایج وجود دارد. شما همچنین می‌توانید زبان نمایش را به‌طور مستقیم از طریق دکمه منو در گوشه بالا سمت چپ صفحه جستجو تنظیم کنید.

تغییرات ایجادشده توسط گوگل باعث خواهد شد تا کاربران راحت‌تر بتوانند درباره حریم خصوصی خود و نحوه استفاده این شرکت از داده‌های آن‌ها بدانند. قبلا، این بخش‌ها در پایین صفحه نتایج جستجو قرار داشتند و یافتن آنها را دشوار بود.

البته لینک‌های مربوط به Privacy Policy and Terms of Service از طریق رفتن به حساب کاربری در اپلیکیشن موتور جستجوی گوگل قابل دسترسی هستند. همچنین اگر روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست صفحه نتایج ضربه بزنید، این لینک‌ها در پایین صفحه دیده خواهند شد.

گوگل همچنین بخش جدیدی به صفحه نتایج جستجوها اضافه کرده است که Perspectives نام دارد. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا درباره یک موضوع مشخص نظرات سایر افراد را نیز بدانید. این قابلیت کمک خواهد کرد تا شما دید وسیع‌تری نسبت به موضوعات پیدا کنید.

گوگل مدت‌هاست که روی این قابلیت کار می‌کند و حالا قرار است در هفته‌های آینده در دسترس همه کاربران قرار بگیرد. این گزینه جدید در بالای صفحه جستجوها در کنار تب‌های News، Images و Shopping دیده خواهد شد و شما با کلیک کردن روی Perspectives قادر به دیدن فیدی خواهید بود که بیشتر شبیه به پینترست است تا نتایج موتور گوگل. این فید شامل ویدیوهای یوتیوب، کامنت‌های ردیت، پست‌های وبلاگ‌های شخصی و موارد دیگر خواهد بود.

گوگل اخیرا تغییراتی در سیستم رتبه‌بندی نتایج جستجوها ایجاد کرده که هدف آن کاهش رتبه محتواهایی است که غیراصیل و غیرمفید هستند. در واقع هدف گوگل این است که تشخیص دهد کدام محتواها توسط کسانی تولید شده‌اند که تجربه دست‌اول و واقعی درباره موضوعات مشخص دارند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید