حجم به روزرسانی ۲۳H2 ویندوز ۱۱ بسیار کم خواهد بود - تکفارس 
حجم به روزرسانی ۲۳H2 ویندوز ۱۱ بسیار کم خواهد بود - تکفارس 
حجم به روزرسانی ۲۳H2 ویندوز ۱۱ بسیار کم خواهد بود - تکفارس 

حجم به روزرسانی ۲۳H2 ویندوز ۱۱ بسیار کم خواهد بود

مهدی حلوائی
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - 13:25
ویندوز 11

هرچند که مایکروسافت اخیراً به‌روزرسانی مومنت ۳ (Moment 3) را برای ویندوز ۱۱ عرضه کرده اما تا عرضه‌ی به‌روزرسانی بزرگ ۲۳H2 این سیستم‌عامل نیز تنها چند ماه باقی مانده است. حالا مایکروسافت اعلام کرده که این به‌روزرسانی علی‌رغم اضافه کردن ویژگی‌های متعدد به سیستم‌عامل یادشده، حجم کمی داشته و کاربران نسخه‌ی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ برای استفاده از آن مدت زمان زیادی منتظر نخواهند ماند.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر نسخه‌ی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ دارای ویژگی‌های مخفی و جدیدی است که هنوز آماده‌ی عرضه‌ نیستند اما به محض تکمیل توسعه‌ی این ویژگی‌ها، مایکروسافت آن‌ها را با یک به‌روزرسانی معمولی ماهانه‌ی فعال خواهد کرد. این روش، که برای اولین بار هنگام عرضه‌ی نسخه‌ی ۲۲H2 ویندوز ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته بود، دارای دو مزیت بزرگ است. مورد اول، کاهش چشمگیر حجم فایل دانلودی است که در گذشته مشکل بزرگی به حساب می‌آمد چرا که کاربران باید حدود یک ساعت برای دانلود فایل یادشده صبر می‌کردند.

همچنین از آن‌جایی که کد منبع نسخه‌ی ۲۳H2 و ۲۲H2 ویندوز ۱۱ یکسان است، سازگاری آن‌ها با اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز به یک صورت خواهد بود و در نتیجه با دانلود نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل مشکلی در اپلیکیشن‌های کاربران ایجاد نخواهد شد. علاوه بر این دو مورد، مایکروسافت نیز نیازی به عرضه‌ی دو به‌روزرسانی مختلف برای نسخه‌های ۲۳H2 و ۲۲H2 ویندوز ۱۱ نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌های قبلی، مهم‌ترین ویژگی نسخه‌ی ۲۳H2 ویندوز ۱۱ دستیار شخصی هوش مصنوعی ویندوز کوپایلت (Windows Copilot) خواهد بود اما ویژگی‌های دیگری مانند فایل اکسپلورر جدید نیز در این نسخه ارائه خواهد شد. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید مایکروسافت با این به‌روزرسانی چه ویژگی‌های دیگری را به سیستم‌عامل جدید خود اضافه می‌کند.

منبع: XDA Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید