کارمندان اپل استور گوشی آیفون X خود را به آیفون ۱۴ ارتقا دادند - تکفارس 
کارمندان اپل استور گوشی آیفون X خود را به آیفون ۱۴ ارتقا دادند - تکفارس 

کارمندان اپل استور گوشی آیفون X خود را به آیفون ۱۴ ارتقا دادند

افشین نوری
۶ تیر ۱۴۰۲ - 08:06
اپل

مارک گورمان تحلیلگر مطرح بلومبرگ در گزارش جدید خود گفته است که اپل استور سیستم نقطه فروش خود موسوم به Isaacs را از آیفون X به آیفون ۱۴ انتقال داده است که این کار باعث خواهد تا کارمندان خرده‌فروشی اپل استور کارها را سریع‌تر را انجام دهند.

یک از کارمندان سابق اپل استور فاش کرده است که کارمندان این فروشگاه مجبور هستند گوشی آیفون X خود را چندین بار در روز عوض کنند. این گوشی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و اولین گوشی آیفون با فیس آیدی، ناوبری ژستی و نمایشگر لبه‌به‌لبه بود. یکی از کاربران توییتر نیز تجربه اخیر خود در فروگشاه اپل استور را این‌طور بیان کرده «من روز جمعه در فروشگاه اپل استور بودم و وقتی دیدم یک از کارمندان این فروشگاه گوشی خود را برای اسکن کردن کد درآورد واثعا شوکه شدم چون فکر می‌کردم یک آیفون X است اما این‌طور نبود.»

البته هنوز مشخص نیست که اپل با سوئیچ کردن به آیفون ۱۴ فرصت عالی برای به نمایش گذاشتن پرچمداران گران‌قیمت خود مثل آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو مکس را در چنین شرایطی از دست می‌دهد یا نه. به هر حال، این اقدام اپل یک تصمیم درست برای ارتقا گوشی‌های قدیمی کارمندان اپل استور به یک مدل‌ جدیدتر است و می‌تواند باعث تسریع در انجام کارها شود.

نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۴ از نظر طراحی تفاوت خاصی با آیفون ۱۳ ندارد اما با این وجود، سایز کوچک، لبه‌های صاف و جنس بهتر دارد. اپل در بخش پشتی این گوشی از پنل شیشه‌ای استفاده کرده که توسط محافظ سرامیکی و قاب آلومینیومی محافظت می‌شود. آیفون ۱۴ همچنین تاییدیه‌ی IP68 را دریافت کرده و تا عمق ۶ متری آب برای ۳۰ دقیقه مقاوم است.

این گوشی از نمایشگر اولد XDR سوپر رتینا (Super Retina) با سایز ۶.۱ اینچ، وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بهره برده و از فناوری‌های دالبی ویژن و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. آیفون ۱۴ از تراشه‌ی A15 استفاده کرده که بر پایه‌ی فرآیند تولید ۵ نانومتری طراحی شده و شامل دو هسته‌ با فرکانس ۳.۲۳ گیگاهرتز، چهار هسته با فرکانس ۱.۸۲ گیگاهرتز و یک تراشه‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای می‌شود. این گوشی همچنین از ۶ گیگابایت رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.

یفون ۱۴ به‌لطف حسگرهای بهتر و سیستم‌عامل آی او اس ۱۶ در بسیاری از شرایط توانایی ثبت تصاویر باکیفیت‌تری دارد. ترکیب دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ۴K می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید