تیم کوک: باید نسبت به هوش مصنوعی ملاحظه کار باشیم - تکفارس 
تیم کوک: باید نسبت به هوش مصنوعی ملاحظه کار باشیم - تکفارس 

تیم کوک: باید نسبت به هوش مصنوعی ملاحظه کار باشیم

مهدی حلوائی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:53
تیم کوک

با افزایش رقابت بین مایکروسافت، گوگل و چندین شرکت دیگر برای عرضه‌ی بهترین چت بات هوش مصنوعی، حالا بزرگ‌ترین شرکت حوزه‌ی فناوری یعنی اپل نظر خود را در خصوص این موضوع اعلام کرده است.

مطالب مرتبط:

تیم کوک، مدیر عامل اپل، روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران اعلام کرد که هوش مصنوعی پتانسیل فوق‌العاده بالایی دارد اما باید نسبت به آن ملاحظه‌کار بود. کوک در ادامه در خصوص استفاده‌ی اپل از این فناوری و همچنین یادگیری ماشین در محصولاتی مانند اپل واچ و آیفون (حسگر تشخیص سقوط و حسگر نشخیص تصادف) صحبت کرد اما در مورد موضوع داغ هوش مصنوعی مولد سخنی به میان نیاورد. این فناوری در ساخت چت بات هوش مصنوعی محبوب ChatGPT مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود، مدیرعامل اپل وعده داد که در محصولات بعدی این شرکت نیز شاهد استفاده از فناوری هوش مصنوعی خواهیم بود.

به‌نظر می‌رسد که تیم کوک در صحبت‌های اخیر خود قصد داشته تا از مایکروسافت و گوگل، که به سرعت فناوری هوش مصنوعی مولد را به موتورهای جست‌وجوی خود اضافه کردند، انتقاد کند. اکوسیستم بزرگ اپل به این شرکت نیز امکان استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولاتی مانند آیفون را می‌دهد اما ظاهراً غول فناوری آمریکایی عجله‌ای برای انجام این کار نداشته و در حال حاضر به استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه‌ی قابلیت‌هایی خاص، مانند دستیار صوتی سیری، بسنده کرده است.

منبع: Mashable

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید