پدرخوانده هوش مصنوعی با جدا شدن از گوگل بر خطرات هوش مصنوعی تاکید کرد - تکفارس 
پدرخوانده هوش مصنوعی با جدا شدن از گوگل بر خطرات هوش مصنوعی تاکید کرد - تکفارس 

پدرخوانده هوش مصنوعی با جدا شدن از گوگل بر خطرات هوش مصنوعی تاکید کرد

سپهر بندزر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:55
جفری هینتون پدرخوانده هوش مصنوعی

پدرخوانده هوش مصنوعی که با نام جفری هینتون از او یاد می‌شود، یکی از بنیان گذاران شبکه عصبی است که با ساخت آن در دانشگاه تورنتو و در سال ۲۰۱۲ به شهرت قابل توجهی رسید.

آقای هینتون ۷۵ ساله، دهه پیش برای توسعه هوش مصنوعی گوگل به این شرکت دعوت شد و حالا با جدا شدن از این تیم به راحتی گفته‌های خود را در رسانه‌های خبری پخش می‌کند.

هینتون به رسانه نیویورک تایمز گفت:

تا سال پیش باور داشتم که گوگل هدف مثبت و کاربردی را در زمینه هوش مصنوعی و فناوری این شرکت دارد، اما زمانیکه مایکروسافت قدم در این حوزه گذاشت و چت بات خود را با موتور جستجوگر ترکیب کرد، این روال تغییر کرد و گوگل نسبت به آینده و کسب و کار خود در زمینه موتورهای جستجوگر نگران شد.

به گفته او، برخی خطرات هوش مصنوعی واقعا ترسناک هستند و عملکرد هوشمندانه‌تر آنها نسبت به انسانها می‌تواند توسط افراد پشت پرده مورد سوء استفاده قرار بگیرد؛ به علاوه، هوش آنها بسیار متفاوت‌تر از ما است.

ابراز نگرانی های پدرخوانده هوش مصنوعی یا جفری هینتون نسبت به هوش مصنوعی

نگرانی فعلی هینتون نسبت به هوش مصنوعی این است که شاید مردم دیگر نتوانند با مشاهده عکس‌ها و ویدیوهای تولید شده و حتی اخبار ساختگی، خوب و بد و یا حتی واقعیت را با درنظر گرفتن طغیان اطلاعات و اخبار تشخیص دهند.

تماشا کنید: به زودی ما باور نخواهیم کرد که کسی یک انسان است اما چرا؟

ارتقاهای اخیر برخی تولید کننده‌های تصویر مانند میدجرنی، منجر شده تا مردم عکس‌های واقعی را از هوش مصنوعی دریافت کنند و با اشتراک‌گذاری آنها در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را گمراه کنند. هینتون همچنین نسبت به جایگزین کردن نیروی انسانی با هوش مصنوعی در مشاغلی مانند: وکیل حقوقی و دستیاران شخصی نیز ابراز نگرانی کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید