گزارش: محبوبیت گوشی‌ های ساده در بین نسل Z آمریکا افزایش یافته است - تکفارس 
گزارش: محبوبیت گوشی‌ های ساده در بین نسل Z آمریکا افزایش یافته است - تکفارس 
گزارش: محبوبیت گوشی‌ های ساده در بین نسل Z آمریکا افزایش یافته است - تکفارس 

گزارش: محبوبیت گوشی‌ های ساده در بین نسل Z آمریکا افزایش یافته است

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - 09:38
گوشی‌های ساده

گوشی‌های ساده در مقایسه با گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر هستند و در برخی کشورها طرفداران خاص خودشان را دارند. یک گزارش جدید ادعا کرده است که این نوع گوشی‌ها در آمریکا با افزایش محبوبیت در بین نسل زد (Z) روبه‌رو شده‌اند.

هرچند به نظر می‌رسد گوشی‌های ساده فقط در کشورهای در حال توسعه، خاورمیانه، هند و آفریقا فروش بیشتری دارند اما ظاهرا آمریکا نیز به این جمع ملحق شده است. در کشورهای در حال توسعه، در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ درصد از گوشی‌های فروخته شده از نوع ساده بودند.

شرکت HMD گلوبال مالک برند نوکیا در سال ۲۰۲۲ هر ماه ده‌ها هزار گوشی ساده در آمریکا فروخته است، در حالیکه فروش گوشی‌های ساده این شرکت در سایر مناطق دنیا روند کاهشی داشته است.

دلیل این اتفاق در آمریکا، به نسل زد این کشور بر می‌گردد؛ نسلی که بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۲ میلادی متولد شده‌اند و بین ۱۱ تا ۲۶ سال سن دارند. به گفته Jose Briones، این نسل ظاهرا از نمایشگر بزرگ گوشی‌های هوشمند خسته شده است و در تلاش است تا برای حفظ سلامت روان خود وقت کمتری با گوشی‌ها صرف کند.

گزارش‌های متعددی به تاثیر منفی اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی روی سلامت روان نوجوانان اشاره کرده‌اند و این موضوع در مورد فیس بوک و اینستاگرام به خوبی تائید شده است. افزایش محبوبیت گوشی‌ها ساده به نفع شرکت‌هایی مثل Light خالق گوشی Light Phone 2 شده است.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید