سامسونگ برای رقابت با اپل هدست واقعیت ترکیبی اختصاصی خودش را می سازد - تکفارس 
سامسونگ برای رقابت با اپل هدست واقعیت ترکیبی اختصاصی خودش را می سازد - تکفارس 
سامسونگ برای رقابت با اپل هدست واقعیت ترکیبی اختصاصی خودش را می سازد - تکفارس 

سامسونگ برای رقابت با اپل هدست واقعیت ترکیبی اختصاصی خودش را می سازد

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 14:53
آکیولس کوئست

در حالیکه گفته می‌شود اپل در حال توسعه اولین هدست واقعیت ترکیبی خود است، به نظر می‌رسد سامسونگ هم قصد وارد شدن در این حوزه را دارد. 

سامسنگ دیروز سری گلکسی S23را معرفی و در جریان این رویداد اعلام کرد که روی یک هدست وافعیت ترکیبی کار می‌کند و در ساخت آن همکاری نزدیکی با شرکت‌های گوگل و کوالکام خواهد داشت‌. به گفته سامسونگ، این هدست از نوع واقعیت توسعه یافته یا همان Extended Reality خواهد بود و به‌زودی معرفی خواهد شد. 

همانطور که می‌دانید واقعیت مجازی امکان تجربه نزدیک به واقعیت را در دنیای مجازی فراهم می‌کنند و امکان تعامل با این دنیاهای مجازی را به کاربران می‌دهند. از طرف دیگر، واقعیت افزوده امکان تعامل بیشتر با دنیای محتری فراهم می‌سازد و نیاز به تجهیزات بیشتری دارد. از این فناوری در قابلیت Live View گوگل مپس استفاده شده است.  

هدست‌های واقعیت افزوده مجهز به نمایشگر و دوربین هستند که اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. بنابراین ادغام این فناوری با واقعیت مجازی نیاز به امکانات زیادی دارد که می‌تواند برای شرکت‌های سازنده چالش برانگیز باشد. 

گفته می‌شود اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را برای بخش گیمینگ ارایه خواهد کرد و شاید با شرکت‌های مختلفی برای ارائه محتوای‌های واقعیت افزوده روی این دستگاه همکاری بکند. در ضمن، اپل بعد از معرفی این هدست تمرکز خود را روی یک عینک واقعیت افزوده به نام اپل گلس خواهد گذاشت تا آن را جایگزین گوشی‌های آیفون بکند. این عینک به کاربران اجازه خواهد داد تا از فناوری واقعیت افزوده برای مشاهده داده‌ها و اطلاعات موردنیاز خود در عینک استفاده کنند.

سامسونگ گفته است که اولین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت مجهز به تراشه‌ای از شرکت کوالکام خواهد بود. نکته جالب اینکه شرکت‌هایی مثل متا و مایکروسافت نیز از تراشه‌های کوالکام در داخل هدست‌های خود استفاده می‌کنند. البته بخش نرم‌افزار این هدست نیز اهمیت زیادی خواهد داشت و باید ببینیم که رقابت سامسونگ و اپل در این حوزه چگونه خواهد بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید