تا سال ۲۰۲۵ سنسور اثر انگشت سامسونگ ۲.۵ میلیارد برابر امن‌تر خواهد شد - تکفارس 
تا سال ۲۰۲۵ سنسور اثر انگشت سامسونگ ۲.۵ میلیارد برابر امن‌تر خواهد شد - تکفارس 

تا سال ۲۰۲۵ سنسور اثر انگشت سامسونگ ۲.۵ میلیارد برابر امن‌تر خواهد شد

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 10:51
سامسونگ گلکسی S22

به نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار روی یک حسگر اثر انگشت بسیار پیشرفته و امن برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خود است.

وب‌سایت SamMobile گزارش داده است که سنسور مذکور قادر خواهد بود به جای یک انگشت چندین انگشت دست را به‌طور همزمان تشخیص دهد و قرار است به‌زودی در زیر نمایشگرهای OLED سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتنی است که سامسونگ این فناوری را تحت عنوان سنسور All-in-One به ثبت رسانده است و با پنل‌های نسل بعدی OLED 2.0 سازگار خواهد بود. این فناوری از سه سنسور همزمان برای تایید هویت کاربر استفاده خواهد کرد و ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ بار امن‌تر از روش تک سنسوری است. بنابراین کاربران از همه قسمت‌های نمایشگر گوشی خود فادر به اسکن کردن هر سه انگشت خود خواهند بورد.

البته پنل‌های OLED 2.0 هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند و قرار است در سال ۲۰۲۵ روانه بازار شوند. این در حالیست که اپل به خاطر استفاده از سیستم فیس آیدی برای تشخیص هویت کاربران ممکن است اصلا وارد حوزه سنسورهای چندانگشتی نشود‌. بنابراین می‌توان حدس زد که سامسونگ پیشتاز این فناوری خواهد بود.

واقعا تصور اینکه قرار است پروسه تایید هویت کاربران در گوشی‌های هوشمند ۲۵ میلیارد برابر امن‌تر شود خبر خوشحال‌کننده‌ای برای هر کار می‌تواند باشد و این نشان می‌دهد که ما به‌زودی دردنیای امن‌تری زندگی خواهیم کرد.

بد نیست بدانید که اولین گوشی مجهز به یک سنسور اثر انگشت Pantech GI100  نام داشت که درسال ۲۰۰۴ معرفی شد. همچنین اولین گوشی هوشمند مجهز به این سنسور Toshiba G500  بود که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. در ضمن اولین گوشی لمسی مجهز به یک اسکنر اثر انگشت Motorola ATRIX 4G بود که در سال ۲۰۱۱ ارائه شد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید