کوالکام از تراشه جدید اسنپدراگون ۷۸۲G رونمایی کرد - تکفارس 
کوالکام از تراشه جدید اسنپدراگون ۷۸۲G رونمایی کرد - تکفارس 

کوالکام از تراشه جدید اسنپدراگون ۷۸۲G رونمایی کرد

افشین نوری
۲ آذر ۱۴۰۱ - 07:50
کوالکام از تراشه جدید اسنپدراگون ۷۸۲G رونمایی کرد - تکفارس 

کوالکام یک تراشه جدید به نام اسنپدراگون ۷۸۲G معرفی کرد. این تراشه دارای قابلیت‌هایی مثل Snapdragon Sound است و از بلوتوث ۵.۲ و دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.‌ 

کوالکام اخیرا تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد و حالا یک تراشه میان‌رده ۵G رونمایی کرده است. اسنپدراگون ۷۸۲G از مودم اسنپدراگون X53 5G بهره می‌برد و از سیستم FastConnect 6700 با قابلیت پشتیانی از وای فای ۶E و بلوتوث ۵.۲ استفاده می‌کند. این تراشه با استفاده از فناوری ۶ نانومتری ساخته شده است و در واقع می‌توان گفت که نسخه به‌روز سری قدیمی ۷ اسنپدراگون است. 

تراشه جدید کوالکام برخی قابلیت‌های تراشه‌های ۷۷۸G و ۷۷۸G پلاس را به ارث برده است و برای مثال از سنسورهای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری HDR10+ با بیش از ۱ میلیارد رنگ را دارد. 

اسنپدراگون ۷۸۲G همچنین از فناوری‌های دیگری مثل Spectra ISP, Qualcomm AI Engine, Snapdragon Elite Gaming و Snapdragon Soundaudio بهره می‌برد که قبلا در اسنپدراگون ۷۷۸G نیز استفاده شده بود، اما هسته اصلی آن از نوع سریع‌تر Kryo 670 Prime است و سرعت هسته Cortex-A78 آن نیز از ۲.۵ گیگاهرتز در ۷۷۸G به ۲.۷ گیگاهرتز افزایش یافته است. 

تراشه جدید کوالکام همچنین دارای ۱۰ درصد عملکرد بهتر در بخش گرافیکی نسبت به اسنپدراگون ۷۷۸G است و انتظار می‌رود در سال آینده شاهد استفاده از آن در گوشی‌های اندرویدی باشیم.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید