راهنمای خرید باتری اصلی موبایل - تکفارس 
راهنمای خرید باتری اصلی موبایل - تکفارس 
راهنمای خرید باتری اصلی موبایل - تکفارس 

راهنمای خرید باتری اصلی موبایل

کسری نراقی
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 00:49
راهنمای خرید باتری اصلی موبایل - تکفارس 

باتری گوشی موبایل، یکی از مهم‌ترین اجزای این دستگاه است که بدون آن، گوشی موبایل شما کاملا غیرقابل استفاده خواهد بود؛ به همین دلیل بهتر است در حفظ و نگهداری آن تلاش خود را بکنید. با وجود مراقبت‌ هایی که ممکن است از باتری موبایل خود کرده باشید، بازهم امکان خراب شدن آن وجود دارد؛ در این صورت نیاز به یک باتری برای گوشی خود خواهید داشت. برای تهیه باتری موبایل، باید حتما از یک محصول اصلی استفاده کنید.

در این مطلب، ویژگی‌ هایی که یک باتری اصلی باید داشته باشد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و نکاتی را در رابطه با اهمیت خرید باتری اصلی به شما ارائه می‌کنیم. برای خرید باتری اصلی گوشی، باید از یک فروشگاه معتبر اقدام کنید که در انت های مطلب نیز، یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌ های آنلاین ارائه دهنده لوازم جانبی و باتری گوشی موبایل را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت، اقدام به خرید محصولات معتبر بکنید.

تفاوت‌ های باتری اصلی و تقلبی

باتری‌ های اصلی ویژگی‌ هایی دارند که تشخیص آن‌ها را در برابر باتری‌ های تقلبی آسان می‌کند؛ اما شناخت این تفاوت‌ها و توجه به آن‌ها، نیاز به تجربه بالایی دارد و در برخی موارد، بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه، برخی از تفاوت‌ های اساسی بین باتری‌ های اصلی و تقلبی را بررسی می‌کنیم.

توجه به ظاهر و بسته بندی باتری در هنگام خرید

یکی از اولین راه‌ های تشخیص باتری اصلی و تقلبی برای خرید باتری، توجه به بسته بندی و ظاهر باتری است. معمولا باتری‌ های اصلی دارای جعبه و بسته‌ بندی‌ های عجیب و غریب نیستند. همچنین، نوشته‌ها و طراحی لوگوی حک شده روی باتری نیز نشان‌دهنده اصلی یا تقلبی بودن آن‌ها است. نوشته‌ها و اطلاعات درج شده روی باتری اصلی، با کیفیت و دقت بالایی حک شده است و رنگ مناسبی هم دارد؛ اما در باتری‌ های تقلبی، این مورد کیفیت چندانی ندارد. همچنین، ممکن است این اطلاعات و لوگوی روی باتری در باتری‌ های تقلبی با رنگ بیشتری چاپ شده باشد که بیانگر تقلبی بودن آن است. برای شناخت بیشتر این موضوع، باید با انواع مختلف باتری سروکار داشته باشید تا بتوانید آن را به راحتی تشخیص دهید؛ اما با کمی دقت هم می‌توان به این مورد پی برد.

توجه به تاریخ درج شده روی باتری

یکی از اطلاعاتی که روی باتری‌ها و جعبه آن‌ها درج می‌شود، تاریخ تولید آن‌ها است. برای بررسی اصلی بودن یا تقلبی بودن باتری، باید ببینید که تاریخ روی باتری با تاریخی که روی جعبه آن درج شده است منطبق باشد؛ در غیر این صورت، احتمال تقلبی بودن باتری مورد نظر بسیار بالا است و باید در خرید آن بیشتر دقت کنید.

توجه به لبه‌ها و برچسب باتری برای تشخیص باتری اصلی

یکی از مشحصات ظاهری در باتری که کمک زیادی به خرید باتری اصلی می‌کند، ظاهر لبه‌ های آن است. برای این کار، باید باتری را روی یک میز صاف قرار داده و ببینید که آیا لبه‌ های آن صاف است یا خیر. در باتری اصلی، لبه‌ های بالا و پایین باتری، به صورت صاف و دقیق طراحی و ساخته شده است و برچسب روی باتری نیز به صورت دقیق و هماهنگ شده روی آن قرار می‌گیرد.

برچسبی که روی باتری چسبیده می‌شود و حاوی اطلاعات مهمی از جمله تاریخ تولید، شماره سریال و هشدار های شرکت سازنده است نیز،‌ باید به صورت دقیق و بدون وجود هرگونه درز و خرابی روی آن قرار بگیرد.

توجه به بدنه باتری در خرید باتری اصلی

در هنگام خرید باتری اصلی، باید به بدنه آن دقت کنید. بدنه باتری اصلی به دلیل کیفیت ساخت بالا، در همه ابعاد و زوایا دقیق طراحی شده است و هیچ ناهماهنگی در میان بخش‌ های مختلف آن وجود ندارد. در باتری‌ های تقلبی، وقتی با دقت به بدنه آن‌ها توجه کنید متوجه برخی ناهماهنگی و ناموزونی در میان بدنه فیزیکی آن خواهید شد.

در هنگام خرید باتری اصلی، باید به موارد زیادی توجه کنید. موارد گفته شده در بالا، جزء مهم‌ترین بخش‌ های تشخیص باتری اصلی و تقلبی هستند. همچنین، با روش‌ های تخصصی‌تری مانند باز کردن باتری و بررسی درونی نیز می‌توان به اصلی یا تقلبی بودن آن پی برد؛ اما این کار باید توسط یک متخصص و با استفاده از ابزار مخصوص انجام شود تا آسیبی به باتری وارد نشود.

اهمیت خرید باتری اصلی برای موبایل

با توجه به این که باتری جزء اجزای اصلی گوشی موبایل به شمار می‌رود و انرژی مورد نیاز گوشی را تامین می‌کند، باید در خرید آن دقت زیادی داشته باشید. باتری گوشی ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود. برخی از فعالیت‌ها باعث می‌شوند تا عمر باتری زودتر از انتظار تمام شده نیاز به تعویض داشته باشد. برای جلوگیری از خرابی باتری بهتر است که نکاتی را رعایت کنید. این نکات شامل استفاده نکردن از گوشی در هنگام شارژ، استفاده نکردن بیش از حد از روش شارژ سریع، استفاده کمتر از برنامه‌ هایی که به باتری گوشی فشار وارد می‌کنند و غیره می‌شود.

در بازار ایران، باتری‌ های اصلی و تقلبی زیادی وجود دارند. با خرید باتری تقلبی، پس از مدت کوتاهی مجبور خواهید شد تا باتری گوشی خود را مجددا تعویض کنید. در برخی موارد، حتی ممکن است این کار باعث آسیب به دیگر اجزای گوشی شده و خسارات بیشتری به بار آورد. برای جلوگیری از این اتفاقات، بهتر است که از یک باتری اصلی برای گوشی خود استفاده کنید. باتری اصلی را می‌توانید از فروشگاه‌ های معتبر و شناخته شده خریداری کنید.

بهترین مرجع خرید آنلاین باتری موبایل

خرید باتری اصلی برای گوشی، نیازمند شناخت برخی از ویژگی‌ های این نوع باتری و تشخیص آن از باتری تقلبی است. در این مطلب، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ های باتری اصلی را بررسی کردیم؛ هرچند برای شناخت دقیق‌تر باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همچنین، این کار، نیاز به تجربه بالایی دارد؛ به همین دلیل بهتر است باتری گوشی خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید.

در ایران، فروشگاه‌ های بسیاری هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به خرید باتری موبایل کنید. یکی از این فروشگاه‌ها که به صورت اینترنتی و آنلان نیز این محصولات را ارائه می‌کند، فروشگاه بابافون است. این فروشگاه آنلاین، یکی از معتبرترین فروشگاه‌ های فروش محصولات مربتط با گوشی موبایل است که می‌توانید از طریق آن، بسیاری از محصولات مانند لوازم جانبی، باتری اصلی برای تمام مدل‌ های گوشی و بسیاری دیگر از محصولات را خریداری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، می‌توانید به وبسایت آن‌ها مراجعه کرده و از قیمت و نوع کالا های ارائه شده مطلع شوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید