نسخه جدید پلتفرم افزونه های کروم در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار خواهد گرفت - تکفارس 
نسخه جدید پلتفرم افزونه های کروم در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار خواهد گرفت - تکفارس 

نسخه جدید پلتفرم افزونه های کروم در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار خواهد گرفت

مهدی حلوائی
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 12:24
گوگل کروم

گوگل مدتی است که روی نسخه‌ی جدید پلتفرم افزونه‌های مرورگر کروم کار می‌کند و حالا تاریخ عرضه‌ی این پلتفرم، که با نام Manifest V3 شناخته می‌شود، مشخص شده است. قرار است که پلتفرم یادشده در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۳ برای مرورگر کروم ۱۱۲ عرضه شده و سپس نسخه‌ی فعلی V2 تا ژانویه‌ی سال ۲۰۲۴ از دسترس خارج شود.

مطالی مرتبط:

هرچند که گوگل ادعا می‌کند تغییرات Manifest V3 برای افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران است اما این پلتفرم از همین حالا جنجال‌های زیادی را به همراه داشته است. ظاهراً با عرضه‌ی این پلتفرم، تمامی مسدودکننده‌های تبلیغات کروم غیر فعال خواهند شد و همین موضوع موجب افزایش انتقادها از گوگل شده است.

بسیاری از مسدودکننده‌های تبلیغات از رابط برنامه‌نویسی WebRequest استفاده می‌کنند اما این روش مسدودسازی باعث کاهش سرعت لود و رندر سایت‌ها می‌شود. در طرف دیگر، Manifest V3 توسعه‌دهندگان را وادار می‌کند تا از رابط DeclarativeNetRequest استفاده کنند که یک سری URL مخصوص را مسدود می‌کند. مشکل اصلی این روش، محدود بودن لیست آن‌ به ۳۰ هزار URL است چرا که افزونه‌‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات امکان دریافت ۳۰۰ هزار URL را نیز دارند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.