لیفت غبغب برای درمان افتادگی و جوانسازی پوست - تکفارس 
لیفت غبغب برای درمان افتادگی و جوانسازی پوست - تکفارس 
لیفت غبغب برای درمان افتادگی و جوانسازی پوست - تکفارس 

لیفت غبغب برای درمان افتادگی و جوانسازی پوست

کسری نراقی
۲ شهریور ۱۴۰۱ - 18:48
لیفت غبغب برای درمان افتادگی و جوانسازی پوست - تکفارس 

غبغب تاثیر زیادی روی چهره فرد می گذارد و خیلی زود هم به چشم می آید و به همین دلیل افتادگی و شلی آن افراد را اذیت می‌کند. لیفت غبغب به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که می تواند باعث درمان افتادگی پوست، تخلیه چربی و ایجاد شکل بهتری در ظاهر فرد خواهد شد.

دلیل تشکیل غبغب چیست؟

غبغب در نتیجه تجمع چربی زیاد در زیر چانه ایجاد می شود و این چربی، معمولا با بالا رفتن سن یا کاهش وزن در زیر چانه باقی می ماند. اما تشکیل غبغب می تواند دلایل متفاوت دیگری هم داشته باشد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره کرده ایم.

چاقی

شایع ترین دلیل تشکیل غبغب، چاقی فرد است؛ چربی در چاقی های شدید در کل بدن، من جمله در صورت انباشته می شود. این بافت چربی اضافه باعث تشکیل غبغب می شود که شکل گرد و کلفتی به صورت و گردن می دهد.

عوامل ژنتیکی

تشکیل غبغب در افراد لاغر، تحت تاثیر افزایش یا کاهش وزن نیست و عوامل ژنتیکی باعث بروز این مساله می شود. اگر پدر یا مادرتان غبغب داشته باشد، احتمال تشکیل غبغب و تجمع چربی در زیر چانه در فرزندان هم وجود دارد. این نوع از غبغب در کودکی ایجاد شده و تا بزرگسالی با فرد باقی می ماند.

شل شدگی پوست و بافت

تجمع چربی همیشه دلیل شماره یک تشکیل غبغب نیست و فلپ های پوستی شل و آویزان در گردن هم می تواند دلیلی برای تشکیل غبغب باشد؛ این پوست اضافی معمولا با بالا رفتن سن ایجاد می شود. دلیل دیگر برای ایجاد پوست اضافه، می تواند کاهش وزن شدید فرد باشد؛ انباشت چربی گردن هم با کاهش وزن شدید، کاهش می یابد. 

درمان غبغب

چربی سابمنتال یا چربی زیرچانه معادل علمی غبغب است؛ راه حل درمان غبغبی که به دلیل چربی بیش از حد تشکیل شده باشد، رژیم غذایی و ورزش است. اما چربی چانه و گردن، واکنش مناسبی در قبال ورزش و رژیم غذایی نخواهد داشت.

مزوتراپی

لیفت غبغب برای درمان افتادگی و جوانسازی پوست - تکفارس 

مزوتراپی اولین گزینه بدون جراحی است که از تزریق دارویی به اسم دی اکسی کلیک اسید استفاده می کند. این ماده یک اسید صفراوی است که معمولا توسط بدن تولید می شود و به جذب چربی در فرایند هضم کمک می کند. مزوتراپی با تزریق این ماده به چربی زیر چانه به تخریب سلول های چربی – پیشگیری از انباشت چربی در چانه و غبغب – منجر می شود. در حال حاضر از مزوتراپی تنها برای چربی زیر چانه استفاده می شود، ولی احتمال استفاده از مزوتراپی در نقاط دیگر بدن نیز وجود خواهد داشت.

مزوتراپی معمولا بعد از مالیدن داروی بی حسی موضعی به چانه انجام می شود. معمولا از برچسب ها یا علائمی برای تعیین مقدار تزریق مورد نیاز در هر نقطه بر روی غبغب چسبانده یا مشخص خواهد شد. از رایج ترین عوارض جانبی ناشی از مزوتراپی می توان به تورم، قرمزی، درد و خشکی محل تزریق اشاره کرد. با توجه به تخریب سلولهای چربی توسط دارو، احتمال باقی ماندن قرمزی و تورم تا چند روز بعد درمان نیز وجود دارد.

کول اسکالپتینگ

لیفت غبغب برای درمان افتادگی و جوانسازی پوست - تکفارس 

یک روش بدون جراحی دیگر برای بیماران، استفاده از روش کاهش چربی با کول اسکالپتینگ است. این روش از یک فرایند به نام کرایولیپولیز استفاده می کند که در آن سلولهای چربی به دمای انجماد رسیده و منجمد و تخریب می شود. از کول اسکالپتینگ می توان در از بین بردن چربی های زیر چانه یا نقاط دیگری مثل شکم، ران، کمر و … نیز استفاده کرد.

جلساتی درمانی کول اسکالپتینگ متمرکز بر چربی های غبغب در حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد؛ اگر قرار باشد که بخش های بیشتری از بدن تحت درمان قرار بگیرند، احتمال به زمان بیشتری برای هر جلسه نیاز خواهد بود. اگر بخش مکنده دستگاه کول اسکالپتیگ به راحتی بر روی گردن بیمار قرار بگیرد، او گزینه مناسبی برای استفاده از این روش درمانی خواهد بود. 

بیمار در طول جلسه درمان احتمالا با احساس سرمای تند و تیز، مکش و درد کمی در ناحیه درمان مواجه خواهد بود. بروز تورم، قرمزی یا کبودی خفیف بعد از جلسه درمان محتمل خواهد بود. کول اسکالپتینگ و تزریق کیبلا از این جهت که به چند جلسه درمان نیاز دارند، مشابه هستند.

اندولیفت

روش درمانی اندولیفت به علت مزایای بسیاری که دارد به تازگی محبوب همگان شده است و گزینه بسیار خوبی برای لیفت گونه، غبغب و دیگر نواحی بدن که دارای چربی هستند همچون شکم است. این روش درمانی از فیبرهای نوری ریز و یکبارمصرفی استفاده می کند، که به سادگی وارد لایه زیرین پوست، یعنی هایپودرم، می شود. این فیبرها میکروکانال‎‌هایی را برای انتقال موثرتر انرژی لیزر و هدفگیری آب و چربی در درون بدن ایجاد می کنند. بیماران می توانند حتی بعد از یک جلسه، انتظار مشاهده نتایج مشهود و فوری را داشته باشند، اما احتمالا با توصیه پزشک مبنی بر اجرای چند جلسه دیگر برای دستیابی به نتایج بهینه (در صورت نیاز) مواجه خواهید شد.

لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب یک روش به کمک جراحی برای کسانی است که به دنبال درمان یک جلسه ای مشکل خود هستند. این لیپوساکشن را می توان هم به کمک بیحسی موضعی (مثل کرم و پماد) یا تزریق داروی بیحس کننده انجام داد؛ بعلاوه بعضی از بیماران از داروهای آرامبخش خوراکی هم استفاده می کنند.

یک برش کوچک در یک چین مخفی پوست بی حس شده زیر چانه ایجاد می شود. سپس بافت چربی از طریق همین برش از پوست جدا شده و به کمک یک دستگاه مکنده از زیر چانه خارج می شود. جراح زیبایی برای ایجاد نتایج بهینه و یک ظاهر طبیعی، چربی زیر چانه و اطراف فک را تخلیه می کند. سپس، برش به کمک بخیه (که حدودا بعد از دو هفته کشیده می شود) بسته خواهد شد. با بهبود محل درمان ممکن است با احساس کشیدگی در پوست مواجه شوید.

لیفت غبغب و گردن

سه روش درمانی بالا برای رفع مشکل چربی اضافه گردن و غبغب موثر هستند. اما اگر پوست اضافه زیادی هم در غبغب و گردن بیمار وجود داشته باشد، احتمالا نتوان بدون جراحی به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد. بیمارانی که به دنبال تخلیه چربی و رفع پوست اضافه گردنشان هستند، می توانند از مزایای گزینه لیفت غبغب و گردن برخوردار شوند.

این روش لیفت صورت را به دلیل دوره ریکاوری کوتاهش تحت عنوان لیفت آخر هفته ای هم شناخته می شود و می توان آن را به کمک بیحسی موضعی یا بیهوشی کامل انجام داد و دوره ریکاوری آن بین ۱۰ تا ۱۴ روز خواهد بود. این روش در میان بیمارانی که به دنبال درمان همزمان و ماندگارتری برای تخلیه چربی و رفع پوست اضافه هستند، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

آیا لیفت غبغب عوارض هم دارد؟

همه روش های زیبایی دارای عوارض کم یا زیادی خواهند بود. لیفت غبغب هم دارای عوارضی همچون درد، تورم، لخته شدن خون، تغییر رنگ پوست و… می‌باشد. اما اگر شما خواهان انجام لیفت غبغب هستید اما از عوارض آن می‌ترسید چند راه را برای به حداقل رساندن این عوارض به شما معرفی خواهیم کرد:

  • سعی کنید مراقبت‌های بعد از لیفت غبغب را به درستی انجام دهید.
  • در دوران نقاهت خود از رژیم غذایی که پزشک برایتان تجویز کرده پیروی کنید.
  • به علت هزینه پایینتر به پزشکان غیرمجرب مراجعه نکنید. سعی کنید به پزشکان متخصص و کلینیک هایی مانند کلینیک ره‌یا که از پیشرفته ترین تجهیزات استفاده می‌کنند و دارای تاییدAMWC اروپا هستند، مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید