جعبه گشایی مک بوک ایر M2 2022 اپل - تکفارس 
جعبه گشایی مک بوک ایر M2 2022 اپل - تکفارس 

جعبه گشایی مک بوک ایر M2 2022 اپل

مهدی ملکی
۲۴ تیر ۱۴۰۱ - 13:57
مک بوک ایر

مک بوک ایر قسمت بزرگی از طراحی و ظاهر خود را از مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ که در سال گذشته عرضه شدند، قرض گرفته است. استفاده از یک تراشه M2 نیز در همین راستا است. با این وجود، ما هنوز هم شاهد یک محصول باریک (حدود ۱۱ میلی‌متر) و چشم‌نواز هستیم.

به محض این که نمایشگر را باز کرده و شروع به تایپ کردن کنید، این موضوع را متوجه خواهید شد. مدل‌های پیشین مک بوک ایر در نگاه اول از لحاظ بصری، وزن کمتری داشتند اما این نسخه سبک‌تر و نازک‌تر از آن‌هاست.

همان‌طور که می‌دانید، اپل طراحی‌های ظاهری محصولات خود را برای چندین سال حفظ می‌کند و با توجه به این که بازنگری در طراحی مک بوک ایر تازه امسال صورت گرفته احتمالاً ما شاهد حفظ آن تا چند سال آینده خواهیم بود.

جدای از این که یکی از رنگ‌های به‌خصوص مک بوک ایر M2 جاذب اثر انگشت است، همه آن‌ها کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارند. هنوز هم مانند گذشته می‌توانید تنها با یک انگشت نمایشگر را باز کنید. مک بوک ایر M2 علاوه بر ظاهر، یک چیز دیگر را هم از نسخه‌های جدید سری دیگر لپ تاپ‌های اپل به ارث برده است: مگ‌سیف. نسخه پایه این لپ تاپ همراه با یک آداپتور شارژ ۳۰ وات عرضه می‌شود که چند سال است شاهدش هستیم.

در سمت مقابل پیکربندی‌های جدیدتر یک شارژر فشرده‌تر ۳۰ وات با دو عدد درگاه USB-C و یا یک شارژر بزرگ‌‌تر ۶۷ وات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. شارژر دوم می‌تواند مک بوک ایر M2 را طی ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ کند. با این حال شارژر ۳۵ واتی در همین مدت، به سختی می‌تواند ۲۵ درصد از ظرفیت باتری این دستگاه را شارژ کند.

به لطف استفاده از درگاه مگ‌سیف به عنوان درگاه شارژ استاندارد این نسخه، شما برخلاف مدل‌های پیشین می‌توانید از یک درگاه USB-C اضافه هم حین شارژ استفاده کنید. البته هنوز امکان شارژ دستگاه از طریق USB-C وجود دارد اما به هر حال می‌توانید از هر دو USB-C موجود برای اتصال لوازم جانبی سازگار با تاندربولت بهره ببرید.

اما با تمام این توصیفات، فقط دو عد درگاه در دسترس هستند و هر دو در لبه سمت چپ قرار دارند. علاوه بر این که وجود درگاه‌ها در سمت راست می‌توانست بسیار مفید باشد، دسترسی به یک درگاه USB-A هم هنوز کاربردی است. به هر حال اپل این‌طور فکر نمی‌کند و شما مجبورید هاب USB-C خود را برای تبدیل درگاه‌ها همیشه همراه داشته باشید.

در نهایت اپل هنوز مک بوک ایر را به یک نمایشگر خارجی محدود کرده است، بنابراین اگر بخواهید لپ تاپ ۱۲۰۰ دلاری خود را هم‌زمان به بیش از یک مانتیور متصل کنید، چاره‌ای ندارید؛ مگر این که دوباره دست به جیب شوید و مک بوک پرو ۱۴ اینچ را با پشتیبانی از ۴ نمایشگر به صورت هم‌زمان بخرید.

صفحه کلید مدل جدید ایر نیز از مک بوک پرو ۱۴ اینچ قرض گرفته شده است. این صفحه کلید حاوی یک تاچ آی‌دی است اما دیگر خبری از تاچ بار نیست و این موضوع بسیاری از کاربران را خوش‌حال خواهد کرد. ارتفاع کلیدها کافی و سرعت تایپ به شدت بالا است. کلیدهای این لپ تاپ در مقایسه با مدل‌های قدیمی مک بوک، صدای کمتری هم تولید می‌کنند.

همان‌طور که صفحه کلید پیشرفت چندانی نداشته، ترک‌پد هم به دلیل کیفیت بالای خود، تقریباً دست نخورده باقی مانده است. شاید بتوانیم افزایش عرض آن را یکی از معدود تغییرات حاضر بنامیم. یک تغییر جالب، حذف بلندگوها از طرفین صفحه کلید و ادغام با آن‌ها، مابین صفحه کلید و نمایشگر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید