کارگران عصبانی کارخانه اپل در چین به خاطر محدودیت های کرونا دست به اعتراض زدند - تکفارس 
کارگران عصبانی کارخانه اپل در چین به خاطر محدودیت های کرونا دست به اعتراض زدند - تکفارس 

کارگران عصبانی کارخانه اپل در چین به خاطر محدودیت های کرونا دست به اعتراض زدند

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:51
اپل

اخیراً ویدیویی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد کارگران خط تولید مک بوک پرو اپل در چین با اعتراض به محدودیت‌های کرونا، از موانع نصب شده در داخل کارخانه بالا می‌روند تا از آن‌ها رد بشوند.

اپل ظاهرا قصد دارد امسال چندین دستگاه مک از جمله یک مک بوک ایر و یک مک بوک پرو معرفی کند و هنوز زمان دقیق معرفی آن‌ها مشخص نیست و حالا شیوع مجدد کرونا در چین باعث شده تا دولت این کشور بار دیگر محدودیت‌هایی را اعمال بکند.

دولت چین حتی در شهر Zhengzhou که به شهر آیفون مشهور است و اکثر گوشی‌های آیفون در این شهر مونتاژ می‌شوند اعلام قرنطینه کرده و محدودیت‌های سختی را به اجرا گذاشته است. البته در این شهر کارخانه‌ها می‌توانند به صورت “لوپ بسته” تولیدات خود را انجام دهند.

اپل

اما کارگران این کارخانه‌ها برای اینکه کمتر تردد کنند مجبور هستند که در خوابگاه‌های داخل محیط کارخانه‌ زندگی کنند و حداقل به مدت یک ماه اجازه خروج از کارخانه را ندارند. البته این موضوع به نفع اپل شده و این شرکت می‌تواند تولید آیفون۱۴ خود را اقزایش بدهد.

طبق خبرهای منتشرشده، کارکران کارخانه مک بوک پرو‌ اپل در چین سعی کردند از موانع اطراف کارخانه بالا بروند و از آنجا خارج بشوند. آن‌ها با این کار اعتراض خود را نسبت به محدودیت‌های اعمال شده نشان دادند. بلومبرگ به‌تازگی گزارش داده بود که اعتراض به محدویت‌های کرونا توسط شهروندان چینی تبدیل به چالش بزرگ دولت این کشور شده است.

طبق اخبار، کارخانه مک بوک پرو چین هم‌اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند و‌ این موضوع ممکن است تولید این دستگاه را با مشکل مواجه بکند. اپل گفته است که سفارش‌های ماه فوریه این دستگاه ممکن است به این زودی در اختیار مشتریان قرار نگیرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید