حتی خود مایکروسافت هم از رایانه‌های غیرسازگار با ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند - تکفارس 
حتی خود مایکروسافت هم از رایانه‌های غیرسازگار با ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند - تکفارس 

حتی خود مایکروسافت هم از رایانه‌های غیرسازگار با ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند

مهدی ملکی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:47
ویندوز ۱۱

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که ویندوز ۱۱ مایکروسافت با قابلیت‌های متعددی عرضه شده که همه کاربران دوست دارند از آن‌ها استفاده کنند. با این حال، از آن‌جایی که ویندوز ۱۱ نیازمندی‌های نسبتاً سخت‌گیرانه‌ای دارد، بسیاری از رایانه‌های شخصی موجود نمی‌توانند آن را اجرا کنند.

این باعث شده کاربران روش‌هایی را پیدا کنند که از طریق آن‌ها می‌توانند این نسخه از سیستم عامل محبوب مایکروسافت را روی رایانه شخصی غیرسازگارشان اجرا نمایند. ما هر روز چنین چیزی را در اطراف خود می‌بینیم و می‌شنویم اما عجیب این است که یکی از کارمندان مایکروسافت هم دقیقاً همین کار را انجام داده است.

کلیتون هندریکس (Claton Hendricks) کارمند مایکروسافت در وب‌کست اخیر ویندوز اینسایدر برای نشان دادن برخی از ویژگی‌هایی که برای بیلدهای آینده ویندوز ۱۱ در نظر دارند، صفحه خود را به اشتراک گذاشت.

در این حین برای اشاره به رنگ‌های جدیدی که برای تسک منیجر (Task Manager) در نظر دارند، به این قسمت مراجعه کرد. زمانی که جزئیات پردازنده هندریکس به نمایش درآمد، مشخص شد او از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که در فهرست پردازنده‌های سازگار با ویندوز ۱۱ مایکروسافت قرار ندارد.

اینتل Core i7-7660U که در رایانه شخصی هندریکس به چشم می‌خورد، یک پردازنده نسل هفتم است که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد. مایکروسافت در پیش‌نیازهای ویندوز ۱۱ ذکر کرده که این نسخه از ویندوز تنها از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و پردازنده‌های سری ۳۰۰۰ رایزن AMD پشتیبانی می‌کند.

مدل رایانه هندریکس مشخص نیست اما با توجه به وجود عبارت Surface IR در بالای صفحه، احتمالاً او از یک لپ تاپ سرفیس استفاده می‌کند. سرفیس لپ تاپ، سرفیس پرو ۵ یا هر مدلی از سرفیس که درون فهرست دستگاه‌های سازگار با ویندوز ۱۱ قرار ندارند، می‌توانند یکی از محصولات مورد استفاده هندریکس باشند.

همان‌طور که ما قبل‌تر روی تکفارس آموزش داده‌ایم و از لینک‌های بالا قابل دسترس است، شما می‌توانید با برخی ترفندها، ویندوز ۱۱ را روی رایانه‌های غیرسازگار هم نصب کنید. تنها ریسک‌های احتمالی انجام این کار، عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی از سوی مایکروسافت و نمایش یک پیام بصری هشدار دهنده در این‌باره است.

به گفته مایکروسافت پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه ویندوز ۱۱ برای جلوگیری از خطرات و نفوذ بدافزارهاست. همین هفته بود که روی تکفارس درباره یک بدافزار جدید به نام Inno Stealer گزارش دادیم. این بدافزار این‌بار خود را به جای فایل نصبی ویندوز ۱۱ جا می‌زند.

بنابراین کاربران ممکن است در حین جستجوی برنامه ویندوز ۱۱ برای نصب روی کامپیوترشان به دام این بدافزار بیفتند. مساله اصلی این است که صفحه جعلی دانلود ویندوز ۱۱ کاملا شبیه به صفحات مایکروسافت است و احتمال فریب خوردن کاربران بسیار بالاست. مسلماً ویندوز ۱۱ با وجود تمام پیشرفت‌های خود قادر به جلوگیری از انتشار چنین بدافزارهایی نیست.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید