سایه سنگین قانون جدید اتحادیه اروپا بر سر اپل - تکفارس 
سایه سنگین قانون جدید اتحادیه اروپا بر سر اپل - تکفارس 

سایه سنگین قانون جدید اتحادیه اروپا بر سر اپل

افشین نوری
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 07:10
اپل

اپل سال گذشته به‌خاطر نقض قوانین اتحادیه اروپا مجبور به پرداخت جریمه‌ سنگینی ۳۶ میلیارد دلاری شد و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت امسال نیز با قوانین ضدتراست اتحادیه اروپا دست به گریبان خواهد بود.

طبق برخی گزارش‌ها، اتحادیه اروپا قصد دارد با وضع قانون جدیدی اپل را مجبور کند تا به کاربران اجازه استفاده از سرویس‌های پرداخت دیگری به‌غیر از سیستم پرداخت اپ استور را بدهد. این اتحادیه همچنین از اپل خواهد خواست که اجازه نصب اپلیکیشن‌ها خارج از اپ استور را به کاربران بدهد.

البته اپل ماه گذشته تغییرات جزئی در اپ استور ایجاد داد و به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در اپ استور اجازه داد تا کاربران خود را از سایر سیستم‌های پرداخت مطلع بکنند. با این حال، اپل همچنان می‌خواهد همان حق کمیسیون ۳۰ درصد را از توسعه‌دهندگان دریافت کنند.

اتحادیه اروپا اخیراً یک مورد از رفتار اپل دررابطه با سرویس‌های استریم موزیک رابررسی کرده بود که به نتایج جالبی منتهی شد. این اتحادیه در سال ۲۰۱۹ با بررسی شکایت اسپاتیفای از اپل متوجه شد که این شرکت به‌طور هدفمند گزینه‌های انتخاب کاربران را محدود کرده بود تا آن‌ها فقط به سرویس اپل موزیک دسترسی داشته باشند.

به همین‌خاطر اتحادیه اروپا معتقد است که اپل از قدرت و انحصار خود برای حذف رقبا استفاده کرده است و این رفتار کاملا مخالف قوانین ضدتراست اروپاست.

با وجود این، اپل اتهامات اسپاتیفای را به‌شدت رد کرده و آن را گمراه‌کننده خواهند بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که قوانین جدید اتحادیه اروپا چگونه مانع از رفتار انحصارگرایانه اپل خواهد شد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید