اپل بلندگوی آسیب دیده آیفون ۱۲ را رایگان تعمیر می کند - تکفارس 
اپل بلندگوی آسیب دیده آیفون ۱۲ را رایگان تعمیر می کند - تکفارس 

اپل بلندگوی آسیب دیده آیفون ۱۲ را رایگان تعمیر می کند

مهدی ملکی
۱ آذر ۱۴۰۰ - 17:04
اپل آیفون ۱۲

اگر صاحب یک آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۲ پرو هستید که با مشکل بلندگو مواجه شده است، احتمالاً اپل آن را پوشش داده و برای شما به رایگان تعمیر می‌کند.

یک برنامه خدماتی جدید به تازگی برای این دستگاه‌ها راه‌اندازی شده تا مشکل عدم خروج صدا را رفع کند. این برنامه برای دستگاه‌هایی در نظر گرفته شده است که بین اکتبر ۲۰۲۰ الی آوریل ۲۰۲۱ تولید شده‌اند. تمام این دستگاه‌ها از مشکل یکسانی رنج می‌برند که البته اپل در صورت تشخیص آن، بدون دریافت هزینه، خدمات پشتیبانی را به کاربران ارائه خواهد کرد.

ظاهراً این برنامه در سراسر جهان در حال اجراست اما ممکن است که کاربران با محدودیت‌هایی در خصوص محل تولید یا خرید دستگاه مواجه باشند. همان‌طور که مشخص است نباید انتظار داشته باشید که این خدمات در ایران به رایگان در اختیار شما قرار بگیرند.

در این برنامه تمام گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو تا حداکثر دو سال پس از تاریخ عرضه خدمات رایگان مذکور را دریافت خواهند کرد. اپل شفاف‌سازی کرده است که مدل‌های آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس شامل این برنامه نمی‌شوند.

اپل مدتی پیش تحت فشارهای فراوان سرانجام برنامه‌های تعمیرات و خدماتی خود را به شکل قابل توجهی گسترش داد. در حقیقت

اپل برنامه دارد که این فرایند را ابتدا با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و ۱۳ و سپس مک بوک‌های مجهز به پردازنده‌های M1 آغاز کند. طی این برنامه شما با دنبال کردن آموزش‌ها و همچنین تهیه قطعاتی که توسط خود اپل ارائه می‌شوند، می‌توانید نمایشگر، بتری و حتی دوربین آیفون‌های مذکور را تعویض کنید.

بدون شک این یک تغییر بزرگ در نگرش و سیاست‌های اپل است. این شرکت طی چند دهه گذشته همیشه در برابر حق تعمیر کاربران و همچنین نگرش تعمیر محصولاتش خارج از فروشگاه‌های رسمی، مواضع سختی را در پیش گرفته یا حداقل تا پیش از این در پیش گرفته بود.

از سوی دیگر اپل در همین هفته محدودیت‌های نرم‌افزاری که موجب از کار افتادن فیس آی‌دی (Face ID) تعویض شده توسط خود کاربران می‌شد را از میان برداشت.

فرآیند اضافه‌کردن ریزتراشه به صفحه نمایش جدید پیش از اقدام اپل به قدری پیچیده بوده که بسیاری از مراکز تعمیر شخص ثالث توانایی انجام آن را ندارند.

البته این موضوع کاملاً عمدی بوده و اپل سعی داشته تا تنها مراکز تعمیر رسمی امکان تعمیر محصولات این شرکت را داشته باشند. این مراکز از دستگاه‌‌های مخصوصی استفاده کرده که فرآیند استفاده از ریزتراشه‌ی صفحه نمایش آیفون ۱۳ در صفحه نمایش جدید را آسان می‌کنند.

به نظر می‌رسد تغییر سیاست‌های کلی این شرکت اتفاق مهمی است و روی دامنه وسیعی از محصولات و چشم‌اندازهای آینده‌اش تاثیرگذار خواهد بود. البته نظر شما هر چه که باشد، اپل هنوز هم حواشی زیادی را رقم می‌زند. شما می‌توانید جزئیات مربوط به این خبر را در «اپل قطعات و آموزش تعمیر محصولاتش را در اختیار مشتریان قرار می دهد» دنبال کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید