گوشی جدید اسنپدراگون امتیازاتی یکسان با آیفون ۱۲ پرو دریافت کرد - تکفارس 
گوشی جدید اسنپدراگون امتیازاتی یکسان با آیفون ۱۲ پرو دریافت کرد - تکفارس 

گوشی جدید اسنپدراگون امتیازاتی یکسان با آیفون ۱۲ پرو دریافت کرد

مهدی ملکی
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - 11:24
اسنپدراگون

یکی از محصولات ایسوس برای کاربران پیش‌نمایش اسنپدراگون یکی از آخرین گوشی‌هایی است که در حال حاضر بررسی و رتبه‌بندی آن در DxOMark انجام شده است. اولین بررسی‌های مربوط به این محصول در صبح روز دوشنبه منتشر شدند. با توجه به این که اکثر منتقدان کیفیت تصویر نامناسبی را تجربه کرده‌اند، گمان می‌رود که این بررسی‌ها براساس فریم‌ویر غیرنهایی انجام شده‌اند.

وعده داده شده که یک به‌روزرسانی جدید بافت‌ها، نویز، حالت‌های رزولوشن بالاتر، فوکوس خودکار، HDR بهینه شده و همچنین برخی موارد دیگر را در اختیار منتقدان قرار دهد. این موارد همگی برای انجام بررسی‌های دوربین DxOMark کافی به نظر می‌رسند. با این وجود در ادامه به این بررسی‌ها نگاهی خواهیم داشت.

ابتدا با مشخصات کلیدی شروع می‌کنیم. این گوشی هوشمند جدید به یک لنز اصلی IMX868 با ابعاد ۱.۷۳/۱ و رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل با f/1.8 است. لنز بعدی یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی ۲.۵۵/۱ اینچی IMX363 با f/2.2 است. سرانجام به لنز تله‌فتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی ۳ برابر اوپتیکال با f/2.4 می‌رسیم. دوربین سلفی نیز حداکثر رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد که البته توسط DxOMark بررسی نشده است.

مطالب مرتبط:

این وب‌سایت مجموع امتیاز ۱۳۳ را به این گوشی هوشمند اهدا کرده است. این محصول در قسمت تصویر توانسته امتیاز ۱۴۲ را به لطف فوکوس سریع و دقیق، نویز کم، دامنه پویای بالا و توازن سفیدی صحیح خود کسب کند. با این حال منتقدان به برخی نواقص در پردازش رنگ‌ها، عدم توازن کامل سفیدی در لنز تله‌فتو و همچنین مشکلاتی در بافت نیز اشاره کرده‌اند.

در زمینه بافت، دامنه پویا و بررسی‌های فوکوس خودکار، این منبع به عملکرد خارق‌العاده این دستگاه اشاره کرده و عملرد آن‌ها را با محصولاتی نظیر می ۱۱ اولترای شیائومی و آیفون ۱۲ پرو اپل یکسان دانسته است. از سوی دیگر جزئیات تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی در شرایط نور کم چندان قابل دفاع نیست.

این دستگاه در بخش فیلم‌برداری نیز به واسطه فوکوس خودکار قدرتمند، رنگ‌های دقیق و لرزش‌گیر قابل قبول موفق به دریافت امتیاز ۱۱۱ شده است. گوستینگ در ویدیوهایی که با نور کم ضبط شده‌اند هنوز هم مشکل‌زاست و باید این مورد را در نظر بگیریم. شما می‌توانید نتیجه کامل این بررسی را از طریق این لینک از منبع مطالعه کنید.

اسنپدراگون

مدتی پیش می ۱۱ اولترا که اکنون در این مقایسه نیز شاهد وجود آن هستیم، توانست امتیازات قابل توجهی را در این وب‌سایت کسب کند. این گوشی در زمان عرضه تنها با ۴ امتیاز بیشتر، موفق شد تا هوآوی میت ۴۰ پرو پلاس، محصول قدرتمند سابق در این زمینه را پشت سر بگذارد. همچنین این گوشی با مجموع ۱۴۳ امتیاز، نسخه‌ی پیشین خود یعنی می ۱۰ الترا را با فاصله‌ی ۱۰ امتیاز شکست داد.

در آزمایش‌های DxOMark، می ۱۱ الترا موفق به شکست هوآوی میت ۴۰ پرو پلاس در تمامی زمینه‌ها شد. این گوشی نمره‌ی ۱۴۸ برای تصاویر، نمره‌ی ۱۰۰ برای بزرگنمای و نمره‌ی ۱۱۷ برای ویدیو را به‌دست آورد. این در حالی است که نمرات قسمت‌های مشابه برای گوشی میت ۴۰ پرو پلاس به ترتیب ۱۴۴، ۹۸ و ۱۱۵ بوده است.

گوشی گلکسی S21 الترا با مجموع ۱۲۱ امتیاز (۱۲۸، ۷۶ و ۹۸ در بخش‌های ذکرشده)، فاصله‌ی زیادی با رقبا داشت. با این وجود، DxOMark در نقد و بررسی گلکسی S21 الترا، این گوشی را پایین‌تر از گلکسی S20 الترا قرار داد و به همین دلیل، شاید نتوان نظر این وبسایت در مورد گلکسی S21 الترا را معتبر دانست.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید