تماشا کنید: جعبه گشایی شیائومی می اسمارت بند ۶ - تکفارس 
تماشا کنید: جعبه گشایی شیائومی می اسمارت بند ۶ - تکفارس 

تماشا کنید: جعبه گشایی شیائومی می اسمارت بند ۶

مهدی ملکی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:02
شیائومی می اسمارت بند 6

بدون شک، سری می اسمارت بند یا به اختصار، می بند از شرکت چینی شیائومی یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی در دنیا به حساب می‌آید. این مچ بندهای هوشمند همواره در کنار قیمتی مناسب، خدمات زیادی را ارائه می‌دهند که قشر کثیری از افراد جامعه را در بر می‌گیرند. سال گذشته، می بند ۵ همراه با صفحه‌نمایش اولد بزرگ‌تر و شارژ مغناطیسی به بازار عرضه شد که از مزایای آن نسبت به مدل پیشین محسوب می‌شد. حال جدیدترین مدل این سری، یعنی می اسمارت بند ۶، همراه با صفحه‌نمایش اولد تمام رنگی لبه به لبه پا به دنیای تکنولوژی گذاشته است.

جعبه می بند ۶ نیز همانند مدل‌های پیشین از طراحی باریک و بلندی بهره می‌برد که شامل خود مچ بند، یک بند اضافه و همان شارژر مغناطیسی می بند ۵ است. نکته قابل توجه جعبه آن، وجود دفترچه راهنمای بزرگی است که حدود نیمی از جعبه را از آن خود کرده و می‌توان آن را بیشتر به یک کتاب راهنما تشبیه کرد.

می اسمارت بند ۶ دارای ابعاد ۴۷٫۴x۱۸.۶x۱۲.۷ میلی‌متر و ورن ۱۲٫۸ گرمی است که از هر دو جنبه به می بند ۵ بسیار شباهت دارد. این مقایسه نشان می‌دهد کنه اضافه کردن قابلیت‌های جدید به این مچ بند، باعث افزایش اندازه آن نشده است و همچنین بندهای می بند ۵ نیز با آن سازگار هستند.

مطالب مرتبط:

همچون مدل سال پیش، این می اسمارت بند نیز دارای مقاومت در برابر آب است. تست‌های انجام شده نشان می‌دهند که این مچ بند در استخر تا ۵ اتمسفر و یا هنگام دوش گرفتن، بسیار خوب عمل می‌کند. یکی از نکات منفی بدنه می اسمارت بند که بعد از چند نسل هنوز ادامه دارد، فرورفتگی‌های بند آن است که به مرور زمان کثیف می‌شوند و نیاز به رسیدگی مداوم دارند.

سنسورهای زیرین این مچ بند، آرایش متفاوتی پیدا کرده‌اند که می‌توان علت آن را ارتقای سنسور ضربان قلب دانست. اما اندازه این سنسورها تغییر خاصی نکرده است و به همان اندازه نازک و ظریف هستند. سنسور ضربان قلب با سنسور SpO2 جهت سنجش میزان اکسیژن خون به‌روز شده است که کاربرد خوبی در روزهای همه‌گیری کرونا دارد. در نزدیکی سنسورها، پین‌های شارژر نیز دیده می‌شوند.

بزرگ‌ترین جهش می بند ۶ را می‌توان در نمایشگر آن یافت. این صفحه‌نمایش ۱٫۵۶ اینچی امولد از رزولوشن ۱۵۲x۴۸۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ (ppi) بهره می‌برد. عدم وجود کلید لمسی، نمای جلویی این ساعت را تمام صفحه کرده است و کل نمایشگر آن، دارای لمس خازنی می‌باشد. کار کردن با نمایشگر این گوشی به راحتی انجام می‌شود و مشکلی در عملکرد آن دیده نشده اما همچنان شیشه آن مستعد خط و خش است.

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.