آیفون ۱۲ مینی کم طرفدارترین گوشی شرکت اپل بوده است - تکفارس 
آیفون ۱۲ مینی کم طرفدارترین گوشی شرکت اپل بوده است - تکفارس 

آیفون ۱۲ مینی کم طرفدارترین گوشی شرکت اپل بوده است

مهدی حلوائی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:33
آیفون 12 مینی

گوشی آیفون ۱۲ مینی به‌قدری ضعیف عمل کرده است که شرکت اپل تولید آن را در سال ۲۰۲۲ متوقف کرده و نسخه‌ی ۶٫۷ اینچی جدیدی را جایگزین آن خواهد کرد. با این وجود، آیفون ۱۲ مینی هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان است و شاید این حرکت شرکت اپل کمی سخت‌گیرانه باشد. آمار جدیدی که از فروش این محصول در کشور آمریکا خبر می‌دهد، دلیل این اقدام اپل را مشخص کرده است.

براساس گزارش سازمان CIRP، فروش گوشی‌های سری آیفون ۱۲ چیزی حدود ۶۴ درصد از فروش کلی گوشی‌های آیفون در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ در کشور آمریکا بوده است. با وجود عرضه‌ی جدید گوشی‌های سری ۱۲، هیچ‌کدام از گوشی‌های این سری نتوانست به محبوبیت گوشی ۵۹۹ دلاری آبفون ۱۱ که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده بود، دست پیدا کند. ۲۴ درصد از فروش گوشی‌های آیفون مربوط به این گوشی بوده است.

مطالب مرتبط:

جدول فروش آیفون در آمریکا

در طرف دیگر، گوشی جدید آیفون ۱۲ مینی تبدیل به کم طرفدارترین گوشی شرکت اپل شد. هر دو گوشی قدیمی‌تر آیفون SE و آیفون XR فروش بیشتری از آیفون ۱۲ مینی داشتند. هنوز لیست دقیقی از فروش این محصولات ارائه نشده اما جدول ارائه‌شده نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ مینی در بین گوشی‌های آیفون کمتر از ۵ درصد فروش داشته است. برای مقایسه، گوشی‌های آیفون SE و آیفون XR موفق شدند تا به ترتیب، ۷ و ۹ درصد از سهم بازار گوشی‌های آیفون را به خود اختصاص دهند.

براساس گزارش CIRP، میزان تقاضا برای گوشی‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس تداوم خوبی داشته و هر کدام از این محصولات، حدود ۲۰ درصد فروش داشته‌اند.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که امروزه کاربران علاقه‌ی بیشتری به آیفون‌های بزرگ‌تر دارند و این در حالی است که شرکت اپل در گذشته به تولید گوشی‌های کوچک‌تر و فشرده‌تر علاقه‌ی بیشتری داشت.

آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 مینی

تمام این اخبار حاکی از سود بیشتر شرکت اپل ار فروش گوشی‌های آیفون در مقایسه با سال قبل است. قیمت میانگین یک گوشی آیفون در آمریکا از ۷۹۵ دلار (سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰) به ۸۴۷ دلار (سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱) افزایش یافته است. با این حال، این عدد در مقایسه با میانیگین قیمت ۸۷۴ دلاری گوشی‌های آیفون در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ کمتر بوده است.

به‌نظر می‌رسد که کاهش میزان تقاضا برای آیفون‌های کوچک‌تر باعث نشده تا اپل از ساخت این محصولات دست بکشد. منابع متعددی اعلام کرده‌اند که این شرکت در پاییز سال جاری، گوشی آیفون ۱۳ مینی را روانه‌ی بازار خواهد کرد. اما آیا این گوشی عملکرد موفقی خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سوال باید مدتی منتظر ماند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید