اوپو با عبور از هوآوی، بزرگترین تولیدکننده گوشی در چین شد - تکفارس 
اوپو با عبور از هوآوی، بزرگترین تولیدکننده گوشی در چین شد - تکفارس 
اوپو با عبور از هوآوی، بزرگترین تولیدکننده گوشی در چین شد - تکفارس 

اوپو با عبور از هوآوی، بزرگترین تولیدکننده گوشی در چین شد

مهدی حلوائی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 16:21
اوپو

به گزارش کانترپوینت ریسرچ، شرکت اوپو برای اولین بار به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در کشور چین تبدیل شد.

در دی‌ماه (ژانویه) سال جاری، اوپو موفق شد تا ۲۱ درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص بدهد. دیگر برند شرکت BBK، یعنی ویوو نیز توانست به همراه شرکت هوآوی ۲۰ درصد از بازار چین را در اختیار داشته باشد. شرکت‌های اپل و شیائومی، هر کدام با ۱۶ درصد در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

جدول زیر، پیشرفت برند اوپو را  نشان می‌دهد. سهم بازار این شرکت در دی‌ماه ۱۳۹۹ (ژانویه ۲۰۲۱) نسبت به ماه گذشته، ۳۳ درصد و نسبت به سال پیش، ۲۶ درصد افزایش داشته است. دقت داشته باشید که فروش گوشی‌های ۵G این شرکت به‌صورت جداگانه محاسبه شده‌اند و کانترپوینت، این گوشی‌ها را عامل اصلی رشد سهام شرکت اوپو دانسته است.

میزان فروش شرکت اوپو

۶۵ درصد از کل گوشی‌های فروخته‌شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ میلادی در کشور چین متعلق به گوشی‌های ۵G بوده است و شاید همین موضوع، دلیل افت شرکت هوآوی باشد.

هوآوی مشکلی در استفاده از پردازنده‌های ۴G ندارد اما با توجه به تحریم واردشده، این شرکت مجاز به خرید پردازنده‌های ۵G نیست. به همین دلیل، شرکت هوآوی تمرکز خود را بر روی بازارهای ممتاز با حاشیه سود بالاتر گذاشته است.

شرکت اوپو توانست از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و سهم بازار خود را افزایش دهد. تحلیل‌گران، گوشی‌ میان‌رده‌ی رنو ۵ و گوشی‌های اقتصادی سری A را عامل اصلی موفقیت این شرکت می‌دانند. هر دو گوشی از فناوری ۵G پشتیبانی کرده و در قیمت‌های مختلف عرضه شده‌اند.

سقوط هوآوی به نفع شرکت شیائومی نیز بوده است. این شرکت به همراه برندهای گوشی‌سازی BBK موفق شده‌اند تا در زمینه‌های مختلف، پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند.

فروش برند آنر نیز یکی دیگر از دلایل افت سهام شرکت هوآوی به حساب می‌آید. جدول زیر تغییرات سهام  بازار در سه‌ ماهه‌ سوم سال ۲۰۱۹ تا سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

افت سهام هوآوی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید