گزارش‌ها به عرضه سه گوشی جدید آنر در سال جاری اشاره می‌کنند - تکفارس 
گزارش‌ها به عرضه سه گوشی جدید آنر در سال جاری اشاره می‌کنند - تکفارس 

گزارش‌ها به عرضه سه گوشی جدید آنر در سال جاری اشاره می‌کنند

مهدی ملکی
۵ بهمن ۱۳۹۹ - 17:00
آنر V40

آنر اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود با نام V40 را چند روز پیش معرفی و عرضه کرد. با این حال آنر V40 تنها پرچم‌دار مورد عرضه این شرکت در سال جاری میلادی نخواهد بود. براساس گزارش‌های غیررسمی تعداد بیشتری از چنین محصولاتی تدارک دیده شده‌اند و احتمالاً برای بسیاری از نقاط جهان عرضه خواهند شد.

براساس ادعای افشاگر با نام کاربری Teme (@RODENT950) شرکت آنر گوشی‌های هوشمند میان‌رده و بالارده بسیاری را برای عرضه در بازار جهانی تدارک دیده است که برخی از آن‌ها بسیار مورد انتظار خواهند بود.

در میان این دستگاه‌ها، آنر ویو ۴۰ احتمالاً در بهار سال جاری میلادی عرضه شود. از آن سو انتظار می‌رود که آنر ۴۰ در تابستان سال جاری میلادی عرضه شود و در نهایت نوبت به انتشار سری آنر مجیک می‌رسد.

به نظر می‌رسد که ویو ۴۰ نسخه جهانی V40 باشد که مدتی پیش تنها در کشور چین عرضه شد. معمولاً آنر عادت دارد که نسخه جهانی سری V خود را تحت نام ویو به بازار جهانی صادر کند.

آنر ۴۰ نیز جانشین مدل سال پیش آنر ۳۰ خواهد شد. به هر صورت احتمال می‌رود که آنر ۴۰ با یکی از پردازنده‌های شرکت کوالکام یا مدیاتک روانه بازار شود. همچنین انتظار می‌رود که این محصول نیز همانند آنر ۳۰، از دو نسخه پرو بهره‌مند باشد.

در نهایت باری دیگر به سری مجیک می‌رسیم. احتمالاً طی ماه‌های آینده نسخه جدید این سری معرفی و عرضه شود؛ در واقع آخرین نسخه منتشر شده از این خانواده به سال ۲۰۱۹ و انتشار آنر مجیک ۲ ۳D باز می‌گردد. در حال حاضر مشخص نیست که مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دستگاه به چه صورت خواهد بود اما با توجه به مدل پیشین سری، از همین حالا هم انتظارات بسیاری شکل گرفته است.

پیش از این در همین زمینه از وب‌سایت Nikkei Asia گزارش شده بود که آنر در حال برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند است و قبلاً ضمن تماس با تامین‌کنندگان خود در ایالات متحده همین موضوع را به آن‌ها اطلاع داده است.

آنر

با این حال باید منتظر بود و دید که آیا این شرکت موفق به تامین قطعات مورد نیاز خود خواهد شد یا خیر؛ زیرا شرکت هوآوی پیش‌تر در فهرست انتیتی (Entity) ایالات متحده قرار گرفته بود و اکنون نیاز است که برخی از توافقات اولیه را به سرانجام برساند.

شرکت یادشده علاوه بر برنامه‌های مذکور، در حال کار روی بخش زنجیره تامین موارد مورد نیاز خود است و سعی دارد تا آن را بیش از پیش قوی کند. آنر مدت کوتاهی پس از اینکه مستقل شد، مذاکراتش را با کوالکام جهت تامین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند آغاز کرد و با توجه به این موضوع که هر دو این شرکت‌ها در مرحله مذاکرات حرفه‌ای خود به سر می‌برند، ما می‌توانیم انتظار یک توافق را داشته باشیم. مدیاتک دیگر شرکت حوزه فناوری به شمار می‌آید که در حال بررسی گزینه‌های قانونی برای تامین تراشه‌های مورد نیاز تولیدکننده مذکور است.

مدت‌ها قبل، اکثر گوشی‌های آنر مبتنی بر تراشه‌های کایرین بودند که توسط خود این شرکت ساخته می‌شدند؛ با این وجود اکنون این گزینه در دسترس نیست زیرا تحریم‌های اعمال شده نسبت به هوآوی، از تولید این تراشه‌ها جلوگیری می‌کنند.

باید توجه داشته باشیم آنر برای رسیدن به هدف خود که تولید ۱۰۰ میلیون واحد گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ است، نیاز به تهیه اجزای مورد نیاز دارد و همه چیز در حوزه یاد شده به قابلیت‌های این شرکت وابسته است. هوآوی شرکت مادر و صاحب پیشین آنر، انتظار دارد که سال آینده ۶۰ میلیون واحد گوشی هوشمند را به دست کاربران خود برساند

.در نهایت باید گفت که این دو شرکت برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در مجموع ۱۶۰ میلیون واحد از محصولات یادشده را عرضه کنند و این حدود ۲۰ درصد کمتر از مقدار گوشی‌هایی است که هوآوی در سال ۲۰۱۹ تولید کرد. از این رو هوآوی که اوایل امسال اولین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند سراسر جهان شناخته می‌شد، اکنون سهمش از این بازار به دلیل تحریم‌های آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد.

شما به کدام یک از گوشی‌های هوشمند ذکر شده علاقه بیشتری دارید؟ آیا شرکت آنر می‌توان به صورت مستقل و جدا از هوآوی، محصولات خود را به خوبی عرضه کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.