الجی طرح لپ‌تاپ رول‌شونده خود را ثبت کرد - تکفارس 
الجی طرح لپ‌تاپ رول‌شونده خود را ثبت کرد - تکفارس 
الجی طرح لپ‌تاپ رول‌شونده خود را ثبت کرد - تکفارس 

الجی طرح لپ‌تاپ رول‌شونده خود را ثبت کرد

آرمین مکاری
۱۵ دی ۱۳۹۹ - 17:00
الجی طرح لپ‌تاپ رول‌شونده خود را ثبت کرد - تکفارس 

الجی در حال حاضر تنها شرکتی است که تلویزیون‌های قابل رول را می‌فروشد و حق ثبت اختراعی که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد این شرکت علاوه بر گوشی رول‌شونده، در حال بررسی یک لپ تاپ قابل رول است.

حق ثبت اختراع “دستگاه الکترونیکی قابل حمل که دارای ساختار نمایشی قابل انعطاف است” در سپتامبر ۲۰۱۹ به ثبت رسید و در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ نیز منتشر شد. این طرح مربوط به راه حلی برای داشتن یک نمایشگر بزرگ و محکم و در عین حال انعطاف‌پذیر است.

در تلویزیون‌های قابل رول الجی یک ساختار پشتیبان در پشت صفحه وجود دارد که در حق ثبت اختراع گوشی‌ رول‌شونده آن نیز دیده شده است. با این حال تیم الجی به فکر یک راه حل هوشمندانه برای لپ‌تاپ افتاده است که پیچیدگی و وزن این روش را از بین می‌برد. حق ثبت اختراع این لپ‌تاپ شامل اضافه کردن انحنا به صفحه‌نمایش هنگام باز شدن است که به دلیل شکل آن، محکم خواهد بود. چکیده توضیحات این اختراع به شرح زیر است:

این پتنت دارای یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل با ساختار صفحه‌نمایش قابل رول است و می‌تواند با استفاده از واحد راهنمای خودکار، یک انحنا به صفحه‌نمایش قابل رول اضافه کند که بدون ساختار اضافی‌ای می‌تواند نمایشگر را کنترل کند. هنگامی که صفحه‌نمایش از داخل محفظه خارج ‌شود، به‌طور خودکار باز شده و به حالت ایستاده در می‌آید. با استفاده از این فناوری می‌توان از اندازه و وزن محصول کاسته تا قابلیت حمل و نقل دستگاه بهبود یابد.

الجی طرح لپ‌تاپ رول‌شونده خود را ثبت کرد - تکفارس 

واحد راهنمای نمایشگر شامل دو غلتک است که به صورت چرخشی بین صفحه‌نمایش و شکاف پشتی آن نصب می‌شود و در واقع نمایشگر بین این دو غلتک قرار دارد. شکاف افقی در پشت صفحه‌نمایش به انحنا و قوس آن کمک می‌کند. همچنین یکی از غلتک‌ها دارای یک سطح منحنی محدب است که در امتداد محور چرخش به سمت مرکز تشکیل شده است و غلتک دوم دارای یک سطح منحنی مقعر به سمت مرکز در امتداد محور چرخش است.

با توجه به سادگی این طرح، هزینه عملی ساختن آن مبلغ قابل توجهی نخواهد بود و الجی با اضافه کردن یک صفحه‌کلید منعطف به آن، می‌تواند لپ‌تاپ قابل رول خود را به بازار عرضه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید