کسپرسکی در حال ساخت یک گوشی ضد هک است - تکفارس 
کسپرسکی در حال ساخت یک گوشی ضد هک است - تکفارس 
کسپرسکی در حال ساخت یک گوشی ضد هک است - تکفارس 

کسپرسکی در حال ساخت یک گوشی ضد هک است

مهدی ملکی
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 17:00
کسپرسکی در حال ساخت یک گوشی ضد هک است - تکفارس 

روسیه خود را آماده عرضه یک گوشی‌هوشمند به بازار می‌کند که در برابر تهدیدات سایبری مقاوم است؛ گوشی مذکور به استفاده از سیستم‌عامل کسپرسکی (Kaspersky) خواهد پرداخت و مدیر عامل اجرایی این شرکت جزئیات بیشتری را در این رابطه با خبرنگاران به اشتراک گذاشته است.

طبق بیانیه‌های وب‌سایت کسپرسکی، هدف این شرکت تولید گوشی مخصوصی است که هک کردن آن تقریباً غیرممکن باشد. این گوشی‌هوشمند حداقل ویژگی‌های ممکن را دارا خواهد بود و همچنین به استفاده از اپلیکیشن‌ها و مرورگر مخصوص خود خواهد پرداخت. آقای کسپرسکی این‌گونه در این‌باره توضیح می‌دهد:

این دستگاه ویژگی‌های ساده‌ای را از هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS اقتباس خواهد کرد اما عملیات‌های به خصوص دیگری را انجام نخواهد داد. این گوشی می‌تواند تماس برقرار کند، پیام‌کوتاه بفرستد و البته یک نسخه از اپلیکیشن‌های آفیس را هم ارائه دهد؛ افزون بر این‌ها این دستگاه به استفاده از مرورگر خود که دارای قابلیت‌های اندکی است می‌پردازد و مجموعه استانداردی از اپلیکیشن‌ها نظیر ساعت‌هشداردهنده، ماشین‌حساب و چنین مواردی را نیز دارا خواهد بود.

افزون بر گفته‌های بالا، باید اشاره کرد که سیستم‌عامل کسپرسکی فعلاً دارای یک فروشگاه اپلیکیشن نخواهد بود اما مدیرعامل این شرکت احتمال وجود آن را در آینده رد نمی‌کند:

به احتمال زیاد، ابتدا ما فروشگاه خودمان را می‌سازیم و سپس حاضر خواهیم بود تا فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر را هم جذب کنیم.

انتظار می‌رود که گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کسپرسکی در سال ۲۰۲۱ عرضه شوند. تولیدکننده این دستگاه‌ها یک شرکت چینی خواهد بود که البته هنوز صحبتی از نام آن نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید