سامسونگ، گلکسی تب A7 را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ، گلکسی تب A7 را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ، گلکسی تب A7 را معرفی کرد

مجید مهرعلی
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - 10:00
سامسونگ، گلکسی تب A7 را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ به‌تازگی جدیدترین تبلت میان رده خود را معرفی کرده است. گلکسی تب A7 (Tab) در ظاهر شبیه به گلکسی تب S7 پرچم‌دار است، اما شرکت کره‌ای در آن از گوشه و کنار کار زده تا قیمتش مقرون‌به‌صرفه‌ تر گردد. با این مطلب همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به آن بیندازیم.

همان‌طور که گفته شد تب A7 شباهت زیادی به تب S7 که در اوایل امسال عرضه شد دارد، یک مستطیل تر و تمیز در قسمت جلو که قابی پَخ خورده مانند یک لباس رسمی آن را فراگرفته است. صفحه‌نمایش این دستگاه کمی از تب S7 کوچکتر است، اما از حاشیه‌ی ضخیم‌تری نسبت به ‌پرچم‌دار برخوردار است. گلکسی تب A7 دارای یک صفحه‌نمایش ۱۰٫۴ اینچی است که رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل را به ارمغان می‌آورد. در مقام مقایسه، تب S7 یک صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی دارد که رزولوشن آن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. بله درست حدس زدید، نسبت ابعاد در دو دستگاه متفاوت است در تب S7 این عدد ۱۵:۹ و در تب A7 برابر ۱۶:۱۰ است.

موارد اشاره‌شده در بالا تمام تفاوت دو دستگاه را رقم نمی‌زند، در گلکسی تب A7 از یک پنل LCD استفاده شده است و خبری از یک صفحه‌نمایش امولد (AMOLED) نخواهد بود. در نتیجه باید فکر نرخ فریم بسیار روان ۱۲۰Hz را از سرتان بیرون کنید.

در پشت دستگاه  یک صفحه فلزی تخت به‌کار رفته است، یک پرداخت مات لطیف که قرار است حس خوبی را به کاربر  ببخشد. برای شما امکان انتخاب بین سه رنگ خاکستری تیره، طلائی و نقره‌ای وجود دارد که این آخری در قسمت جلو دارای حاشیه‌های سفیدرنگ است. در بدنه دستگاه هیچ‌گونه رابط اتصالی دیده نمی‌شود، پس خبری از یک قلم نوری S Pen و یا یک اکسسوری جلد کتابی (Book Cover) نخواهد بود. البته این محصول دارای یک هدفون جک است.

در گلکسی تب A7 از تراشته میان رده اسنپ‌دراگون ۶۶۲ استفاده شده است. هشت هسته این تراشه در دو خوشه چهارتایی تقسیم بندی شده‌اند، چهار عدد از آن دارای سرعت پردازش ۱٫۸GHz و چهار عدد دیگر دارای سرعت پردازش ۲GHz هستند. تبلت موردبحث در بخش حافظه داخلی دو گزینه ۳۲ و ۶۴ گیگاباتی را در اختیار کاربران می‌گذارد و یک حفره نیز برای کارت حافظه میکرو تعبیه شده است که تا ۱ ترابایت را پشتیبانی می‌کند. ۳ گیگابایت حافظه موقت (RAM) هم از دیگر خصوصیات این دستگاه است.

در بخش دوربین، تب A7 حرف زیادی برای گفتن ندارد، یک حسگر ۸ مگابایتی به‌عنوان دوربین اصلی و یک دوربین ۵ مگابایتی در قسمت جلو برای سلفی در نظر گرفته شده است. این دو برای مواقع ضروری به اندازه کافی خوب هستند، اما نباید انتظار داشت با آنها بتوان عکس‌هایی در سطح حرفه‌ای گرفت.

ظرفیت باتری گلکسی تب ۷۰۴۰mAh A7 است که طبیعتاً از باتری ۱۰۰۹۰mAh تب S7 کوچک‌تر است. اما باید به این نکته اشاره کرد که باتری تبلت میان رده سامسونگ قرار است برق یک تراشه میان رده و یک صفحه‌نمایش LCD با نرخ فریم ۶۰Hz را تأمین کند، پس می‌توان انتظار داشت که باتری تب A7 عمر تقریباً برابری را با باتری پرچم‌دار داشته باشد.

باید خاطرنشان کرد که تب A7 یک بلندگوی استریو چهارتایی را با خود به همراه دارد که با دالبی اتمز (Dolby Atoms) تنظیم شده است. در بخش صدا چیزی از کار زده نشده، این تبلت اینجاست تا تجربه باکیفیتی از محتوای رسانه‌ای را عرضه کند.

گلکسی تب S7 یک دستگاه تولید قدرتمند است که با خود قلم نوری S Pen را به همراه دارد و یک صفحه‌کلید جلد کتابی (باید جداگانه خریداری شود) که این تبلت را به یک رابط کاربری دسکتاپ مانند تبدیل می‌کند. این پرچم‌دار دارای یک صفحه‌نمایش امولد ۱۲۰Hz با قطعات داخلی قدرتمند است. این دستگاه مناسب آن دسته از کاربران است که به چیزی بیشتر از یک نمایشگر تلویزیون‌های اینترنتی نیاز دارند. به همین خاطر هم قیمت پایه این دستگاه از ۶۵۰ دلار آغاز می‌شود.

از طرف دیگر، گلکسی تب A7 برای کاربرانی مناسب است که به یک دستگاه قابل‌حمل برای تماشای محتوای محبوبشان و یا انجام تعدادی بازی اندرویدی نیاز دارند. این دستگاه دارای ظاهری مدرن است با قیمتی پایین‌تر. هنوز به‌طور رسمی قیمت این تبلت اعلام نشده است، اما با استناد به برخی گزارش‌ها قیمت گلکسی تب A7 در حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ دلار خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید