نوت ۲۰ قابلیت جدید خود را از آیفون ۱۱ وام می‌گیرد - تکفارس 
نوت ۲۰ قابلیت جدید خود را از آیفون ۱۱ وام می‌گیرد - تکفارس 

نوت ۲۰ قابلیت جدید خود را از آیفون ۱۱ وام می‌گیرد

مجید مهرعلی
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 09:30
نوت ۲۰ قابلیت جدید خود را از آیفون ۱۱ وام می‌گیرد - تکفارس 

سری گلکسی نوت ۲۰، به‌عنوان گوشی پرچم‌دار سامسونگ شناخته می‌شود و شرکت کره‌ای قرار است این گوشی را در کنار چهار محصول دیگر در ۱۵ مردادماه (August 5) رونمایی کند. آن چهار محصول دیگر گلکسی فولد ۲، گلکسی فلیپ Z، گلکسی بادز لیو (Buds Live) و گلکسی واچ ۳ هستند. تاکنون جزئیات زیادی از نوت ۲۰ لو رفته و ما را کاملا در جریان ویژگی‌های ساختاری و قابلیت‌های پرچم‌دار درراه سامسونگ قرار داده است. با این حال نوت ۲۰ چیزی بیشتر از یک دستگاهِ مجهز به به‌روزترین سخت‌افزارهاست.

در کنار سخت‌افزارهای جدید، نوت ۲۰ سامسونگ به همراه یک فناوری جدید هیجان‌انگیز منتشر می‌شود، این فناوری جدید UWB (Ultra Wideband) نام دارد. این اولین باری نیست که ما فناوری UWB را در یک گوشی هوشمند مشاهده می‌کنیم، زیرا آیفون ۱۱ اولین گوشی هوشمندی بود که در آن این فناوری به‌کار رفت. با استناد به توییت یک کاربر در توییتر، سامسونگ قصد دارد فناوری NFC را با UWB جایگزین کند، زیرا با فناوری جدید می‌توان فایل‌ها را با سرعت بسیار بالایی انتقال داد. با این وجود هنوز مشخص نیست که آیا تمام اعضای سری نوت ۲۰ به این قابلیت مجهز می‌شوند یا خیر.

در حساب کاربری کاربر یادشده آمده است:

سامسونگ قرار است فناوری جدیدی که UWB نام دارد و رقیب NFC محسوب می‌شود را به‌منظور انتقال فایل‌ها با سرعت بسیار بالا، عرضه کند. به نظر می‌رسد این فناوری ابتدا در نوت ۲۰ قابل‌دسترس باشد و به‌مرور در دسترس دیگر شرکت‌ها نیز قرار گیرد.

برای آنهایی که با فناوری UWB آشنایی ندارند باید گفت این فناوری یک پروتکل ارتباط بی‌سیم است که برای برد‌های کوتاه انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند. ارتباط در پهنای باند وسیع در طیف بلندی از امواج رادیویی شاخصه این فناوری است. از لحاظ دقت و امنیت، UWB در سطح بالاتری نسبت به بلوتوث و Wi-Fi قرار می‌گیرد. با استناد به سایت PCWorld، این فناوری بسیار کم‌مصرف است، اما پهنای باند وسیع (۵۰۰MHz) آن برای انتقال داده از دستگاه میزبان تا دستگاه دریافت‌کننده تا فاصله ۹ متری (۳۰ فوت) عالی است. هرچند برخلاف Wi-Fi، این فناوری در انتقال داده از میان دیوار خوب عمل نمی‌کند.

سامسونگ و اپل تنها شرکت‌هایی نیستند که مشغول کار بروی این فناوری هستند. احتمالا شرکت‌هایی مانند هوآوی و شیائومی نیز این قابلیت را به گوشی‌های هوشمند آینده خود بیاورند. در حال حاضر اگر خواستار یک گوشی هوشمند با قابلیت UWB باشید، گزینه‌های زیادی در اختیار شما نخواهد بود.

اگر وجود قابلیت یادشده در گلکسی نوت ۲۰ برای شما هیجان‌انگیز است، نظرات خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید