گلکسی نوت ۲۰: ویژگی‌های کوچکی که از این سری حذف یا به آن اضافه شده‌اند - تکفارس 
گلکسی نوت ۲۰: ویژگی‌های کوچکی که از این سری حذف یا به آن اضافه شده‌اند - تکفارس 

گلکسی نوت ۲۰: ویژگی‌های کوچکی که از این سری حذف یا به آن اضافه شده‌اند

گلکسی نوت ۲۰: ویژگی‌های کوچکی که از این سری حذف یا به آن اضافه شده‌اند - تکفارس 

ویژگی‌ها و قابلیت‌های شگفت‌انگیزی نظیر پشتیبانی از اتصال ۵G و اتصال بی‌سیم دکس یا DeX به گوشی هوشمند گلکسی نوت ۲۰ الترا اضافه شده است. با این حال، نمی‌توان از چیزهای کوچکی چشم‌پوشی کرد که پیش از این در این سری پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به فقدان جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری اشاره کرد. به همین جهت، قصد داریم در این مقاله به سوالات مربوط به قابلیت‌های نوت ۲۰ پاسخ دهیم که ممکن است برای شما پیش آمده باشد و قصد دارید پاسخ آن‌ها را بدانید.

آیا گلکسی نوت ۲۰ جک هدفون دارد؟

چه خوب و یا چه بد، سامسونگ یکی از سازندگان گوشی های هوشمند است که قصد دارد ما را به آینده بی سیم سوق دهد که با توجه به شرایط امروزه و پیشرفت فناوری، با موضوعی قابل درک طرف هستیم. چنین چیزی برای سری گلکسی نوت ۲۰ نیز انتظار می‌رفت حتی اگر این موضوع را نیز مدنظر قرار دهیم که شرکت کره‌ای سامسونگ، گلکسی بادز لایو (Galaxy Buds Live) را نیز در کنار سری نوت ۲۰ معرفی کرد. پس مطمئناً می‌دانید که این مهم به چه معناست.

همانند نوت ۱۰، سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ حاوی جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیست و این موضوع برای سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا نیز صدق می‌کند. برای استفاده از هدفون‌های سیمی برای گوشی پرچمدار جدید خود، باید یک دانگل جداگانه نیز خریداری کنید.

گلکسی نوت ۲۰: ویژگی‌های کوچکی که از این سری حذف یا به آن اضافه شده‌اند - تکفارس 

سامسونگ، ایربادهای کاملاً بی سیم گلکسی بادز لایو را در کنار سری نوت ۲۰ معرفی کرد.

البته سامسونگ پیشنهاد می‌دهد که به جای این کار، یک جفت ایرباد تماماً بی سیم گلکسی بادز برای خود تهیه کنید. در هر صورت، همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، نداشتن جک هدفون در یک گوشی پرچمدار موضوع تعجب‌آوری نیست و ما نیز نمی‌توانیم این غول کره‌ای را به خاطر همگام شدن با ترندهای این صنعت مقصر بدانیم.

آیا گلکسی نوت ۲۰ از حافظه قابل ارتقاء برخوردار است؟

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ در حال حاضر با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که قابل گسترش هم نیست. خبر خوب این است که ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای بیشتر کاربران مناسب است.

اما اگر کنجکاو هستید که بدانید آیا گلکسی نوت ۲۰ الترا دارای شکاف کارت SD است یا خیر، خبر خوبی برایتان داریم. شما می‌توانید حافظه گلکسی نوت ۲۰ الترا را با استفاده از کارت‌های microSDXC (تا سقف ۱۰۰۰ گیگابایت) گسترش دهید. از سوی دیگر، گوشی نوت ۲۰ الترا علاوه بر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی، در قالب نسخه ۵۱۲ گیگابایتی نیز عرضه می‌شود.

آیا گلکسی نوت ۲۰ از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند؟

بله، هر دو گوشی گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا از شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس (قابلیت شارژ دستگاه‌های دیگر با استفاده از شارژ خود گوشی) نیز پشتیبانی می‌کند.

شارژ بی سیم معکوس به این معناست که اگر به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی واچ ۳ یا گلکسی بادز لایو را نیز دارید، می‌توانید هر کدام از این دستگاه‌ها را مستقیماً و به شکل بی سیم توسط گلکسی نوت ۲۰ خود شارژ کنید.

گلکسی نوت ۲۰: ویژگی‌های کوچکی که از این سری حذف یا به آن اضافه شده‌اند - تکفارس 

سری گلکسی نوت ۲۰ همانند گلکسی S20 پلاس از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می‌کنند.

آیا گلکسی نوت ۲۰ ضد آب است؟

هر دو گوشی هوشمند گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ الترا در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند و گواهی IP68 را در اختیار دارند. طبق گفته‌های سامسونگ، این موضوع در اصل به این معناست که گلکسی نوت ۲۰ در برابر قطرات آب و قرار گرفتن تا ارتفاع ۱٫۵ متری آب در حدود ۳۰ دقیقه مقاوم است و آسیب خاصی نمی‌بیند. با این حال، استفاده از این گوشی در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود چراکه امتیاز IP68 فقط برای آب شیرین لحاظ می‌شود.

آیا گلکسی نوت ۲۰ دو سیم کارته است؟

هر دو گوشی پرچمدار گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ الترا در قالب مدل‌های تک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه می‌شوند. با این حال، نسخه دو سیم کارته فقط برای برخی کشورها در دسترس قرار دارد.

همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید، دو سیم کارته به این معناست که این گوشی هوشمند می‌تواند به صورت همزمان از دو سیم کارت مختلف استفاده کند. این موضوع برای افرادی که که خواهان یک شماره شخصی و یک شماره تجاری و یا افرادی که تمایل به استفاده از اپراتورهای مختلفی دارند، نکته بسیار مثبتی است.

آیا گلکسی نوت ۲۰ از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند؟

بله، هر دو نسخه این سری – گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ الترا – از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کنند. این دو دستگاه از ماژول تقویت‌کننده قدرت ۵G شرکت کوالکام بهره می‌برند. این تقویت‌کننده یا آمپلی‌فایر برای گرفتن باند کم ۵G و ۴G مناسب است و مشخص می‌سازد که گلکسی نوت ۲۰ نسبت به دیگر گوشی های هوشمند سامسونگ، از شبکه‌های بهتر، جدیدتر و جهانی به خوبی پشتیبانی می‌کند.

امیدواریم که به پاسخ سوالات احتمالی خود رسیده باشید. ما سعی کردیم برخی نکاتی که ممکن است راجب سری گلکسی نوت ۲۰ ندانید را در این مقاله پاسخ دهیم. به زودی نقد و بررسی هر دو مدل این سری منتشر خواهند شد و می‌توانید با دیدی بهتر نسبت به خرید این گوشی های پرچمدار اقدام کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید