چندین منبع ادعا کرده‌اند که شایعات موجود درباره پیکسل ۵ درست نیستند - تکفارس 
چندین منبع ادعا کرده‌اند که شایعات موجود درباره پیکسل ۵ درست نیستند - تکفارس 
چندین منبع ادعا کرده‌اند که شایعات موجود درباره پیکسل ۵ درست نیستند - تکفارس 

چندین منبع ادعا کرده‌اند که شایعات موجود درباره پیکسل ۵ درست نیستند

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - 10:00
چندین منبع ادعا کرده‌اند که شایعات موجود درباره پیکسل ۵ درست نیستند - تکفارس 

به نظر می‌رسد که این گفته ساندرا پیچای (Sundar Pichai) مدیر اجرایی گوگل که گفته بود ساخت هندست واقعا کار مشکلی است درست باشد. دلیل آن هم این است که گوشی پیکسل ۴a هنوز معرفی نشده است و اطلاعات فاش شده درباره پیکسل ۵ نیز مشکوک به نظر می‌رسند. به گفته چهار منبع آگاه، اکثر شایعات موجود درباره پیکسل ۵ ریشه در واقعیت ندارند.

استیو مک‌فلای (Steve H.McFly) یکی از این چهار نفر است که فکر می‌کند رندرهایی که اخیرا برای پیکسل ۵ منتشر شده‌اند، خیلی مشکوک به نظر می‌رسند. یک یوتیوبر معروف به نام برندون لی (M. Brandon Lee) هم فکر نمی‌کند که پیکسل ۵ بزرگتر از پیکسل ۴ خواهد بود.

اما علت این موضوع چیست؟ به گفته استفان هال (Stephen Hall) از وب‌سایت۹to5 Google شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اطلاعات زیادی درباره پیکسل ۵ به بیرون درز پیدا نکند و به همین خاطر ما هنوز چیز زیادی درباره آن نمی‌دانیم. از طرف دیگر، دیوید روداک (David Ruddock) از وب‌سایت AndroidPolice ادعا کرده است که گوگل هنوز هیچ چیزی را درباره پیکسل ۵ قطعی نکرده است و تیم سخت‌افزاری این گوشی در حال حاضر در آشفتگی کامل به سر می‌برند. این ادعا احتمالا درست باشد، چرا که در ماه‌های اخیر دو نفر از مدیران مرتبط با سری پیکسل گوگل، این شرکت را ترک کرده‌اند.

براساس گزارش‌های معتبر، انتظار می‌رود که پیکسل ۵ مجهز به یک چیپست میان‌رده ۵G و یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی باشد. همچنین گفته می‌شود که گوگل از چیپ رادار Soli که قابلیت Motion Sense را روی پیکسل ۴ ارائه می‌کرد استفاده نخواهد کرد.

ظاهرا همه تصمیماتی که در ابتدا برای پیکسل ۵ گرفته شده بودند بعدا تغییر کرده‌اند و اگر گوگل همچنان در فاز طراحی این گوشی باشد، احتمال معرفی آن در سال جاری بعید به نظر می‌رسد.

از طرفی گفته می‌شود که گوگل در حال توسعه چیپست مخصوص خودش است که با همکاری سامسونگ ساخته خواهد شد و احتمالا سال آینده در داخل یک گوشی پرچمدار واقعی به کار گرفته خواهد شد.

پیکسل ۴a ابتدا قرار بود ماه می امسال معرفی شود، اما این اتفاق چندین بار به تعویق افتاده است و ما امیدواریم که گوگل هر چه زودتر این هندست را معرفی کند تا بیش از این بر حجم گمانه‌زنی‌ها افزوده نشود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید