نسخه بتای اندروید ۱۱ گوگل در دسترس قرار گرفت - تکفارس 
نسخه بتای اندروید ۱۱ گوگل در دسترس قرار گرفت - تکفارس 
نسخه بتای اندروید ۱۱ گوگل در دسترس قرار گرفت - تکفارس 

نسخه بتای اندروید ۱۱ گوگل در دسترس قرار گرفت

فاطمه آهنگریان
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 16:15
نسخه بتای اندروید ۱۱ گوگل در دسترس قرار گرفت - تکفارس 

پس از عرضه نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۱ و تأخیرهایی که در انتشار نسخه بتای آن رخ داد، گوگل بالاخره امروز نسخه بتای این سیستم عامل را به صورت رسمی در دسترس قرار داد.

اولین نسخه بتای اندروید ۱۱ در حال حاضر برای گوشی‌‌های پیکسل ۲، پیکسل ۲ ایکس ال، پیکسل ۳، پیکسل ۳ ایکس ال، پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال در دسترس قرار گرفته است. پس از ثبت نام در طرح بتای اندروید ۱۱ که به وسیله اکانت گوگل متصل به گوشی پیکسل انجام می‌شود، قادر خواهید بود به سادگی و از طریق بخش تنظیمات گوشی خود به‌روزرسانی اندروید ۱۱ بتا را دریافت کنید.

همچنین اگر در حال حاضر نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۱ بر روی گوشی شما نصب است، به‌روزرسانی مذبور به راحتی و از طریق بخش آپدیت سیستم قابل دریافت خواهد بود. گوگل حتی فایل‌های تصویری سیستم‌عامل خود را هم برای از طریق این لینک دانلود قرار داده تا کسانی که به شیوه سنتی و دستی قصد دارد گوشی خود را فلش کنند، از آن‌ها استفاده نمایند. برای فلش کردن گوشی‌های پیکسل گوگل هم باید از ابزار مخصوص این کار که از سوی گوگل ارائه شده، به نام Android Flash استفاده کنید.

اندروید ۱۱ بتا ویژگی‌های جدیدی را معرفی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به رابط برنامه‌نویسی جدید Bubbles اشاره کرد که باعث می‌شود اپ‌های بیشتری بتوانند در بخش اعلان‌ها در دسترس قرار بگیرند. همچنین قابلیت کاربردی جدیدی نیز در این سیستم‌عامل جدید اضافه شده که به کاربر امکان می‌دهد، مجوزهای دسترسی برنامه‌ها را تنها برای یک بار استفاده صادر کنند و از تغییر دادن مداوم این مجوزها قبل و بعد از استفاده از اپ‌ها راحت شوند. ویژگی دیگری با نام Fast Share هم امکان به‌اشتراک‌گذاری سریع فایل بین دو گوشی اندرویدی را از طریق اتصال وای-فای مهیا می‌کند و عملکردی شبیه به AirDrop دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید