گوگل مپ کاربران را در حفظ فاصله اجتماعی یاری می‌دهد - تکفارس 
گوگل مپ کاربران را در حفظ فاصله اجتماعی یاری می‌دهد - تکفارس 

گوگل مپ کاربران را در حفظ فاصله اجتماعی یاری می‌دهد

مجید مهرعلی
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 17:30
گوگل مپ کاربران را در حفظ فاصله اجتماعی یاری می‌دهد - تکفارس 

گوگل کار روی چند اپلیکیشن کلیدی خود را هیچ‌وقت متوقف نمی‌کند. یکی از این اپلیکیشن‌ها گوگل مپ است که خیلی وقت پیش از محدودیت‌های یک برنامه ساده مسیریابی عبور کرده است. در حال حاضر گوگل مپ در سفرهایتان جاهایی را که باید دید و مکان‌هایی را که باید رفت را به شما پیشنهاد می‌دهد. علاوه بر این، گوگل مپ با استفاده از واقعیت افزوده مسیرهای مناسب‌تری را برای پیاده‌روی به کاربران نشان می‌دهد و با استفاده از ویژگی تازه افزوده‌شده پلاس کد (Plus Code)، به شما کمک می‌کند تا محل دقیق‌تری از خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

به‌تازگی گوگل خبر از یک به‌روزرسانی برای پلتفرم‌های اندروید و iOS داده است. این به‌روزرسانی به کاربران این امکان را می‌دهد که میزان شلوغی یک اتوبوس و یا یک مترو (شلوغی مترو و یا اتوبوس خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد) را دریابند و یا اینکه بررسی کنند که آیا در رفت‌وآمد آنها محدودیتی وجود دارد یا خیر. گوگل بر این باور است که کارکنانی که باید به‌صورت حضوری کار کنند به این اطلاعات به‌شدت نیازمند هستند. البته دیگر افراد هم به خاطر بازگشایی‌ها در اکثر کشورها، باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

سال گذشته، گوگل ویژگی پیش‌بینی شلوغی (Crowdedness Predications) را به مپ اضافه نمود. این قابلیت با استفاده از داده‌های ده‌ها میلیون سواره، میزان ازدحام یک مترو و یا یک اتوبوس را در مقاطع مختلف روز پیش‌بینی می‌کرد. حال گوگل دسترسی به این اطلاعات را برای کاربران آسان‌تر کرده است. کاربران می‌توانند با بررسی مسیرها ، جزئیات عبور و مرور را مشاهده کنند، سپس با پایین کشیدن صفحه میزان شلوغی آن بخش را ببینند. از اینجا به بعد، کاربران می‌توانند مسیر موردنظر خود را انتخاب کنند.

از امروز به بعد کاربران می‌توانند با توجه به تاریخچه یک ایستگاه، از زمان‌های ازدحام آن محل آگاه شوند. کاربران همچنین به‌صورت زنده می‌توانند میزان شلوغی در جریان را با میزان معمول آن محل مقایسه کنند. برای یافتن این اطلاعات کافی است در مپ ایستگاه عبور و مرور را جستجو کنید و یا هنگامی که یکی از آنها روی نقشه ظاهر می‌شود، رویش ضربه بزنید. این اقدام باعث فراخواندن صفحه عزیمت (Departure Board) و اطلاعات ازدحام (Busyness Data) می‌گردد. این قابلیت جدید در چند هفته پیش رو در دسترس قرار خواهد گرفت و بر اساس داده‌هایی که دیگر افراد در تاریخچه محل‌های گوگل (Google Location History) قرار داده‌اند، عمل خواهد کرد. البته ویژگی تاریخچه محل‌ها به‌طور پیش‌فرض خاموش است. برای اینکه اطلاعات اشخاص ناشناس باقی بماند، اطلاعات ازدحام فقط زمانی به اشتراک گذاشته می‌شود که تعداد مناسبی از کاربران، داده‌های کافی را در اختیار بگذارند.

در گوگل مپ هشدارهای نیز قرار داده شده است که توسط مسئولین محلی عبور و مرور برای کاربران ارسال می‌گردد و آنها را آگاه می‌کند که آیا قانونی مربوط به کرونا در رابطه با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در حال اجرا است یا خیر. این هشدارها فعلا در کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کلمبیا، فرانسه، هند، مکزیک، هلند، اسپانیا، تایلند، بریتانیا و ایالات‌متحده فعال است و به‌زودی در دیگر کشورها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

گوگل همچنین پیام‌ اعلان‌هایی را درباره محل‌های بازرسی ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود در مسیر را در اختیار کاربران خواهد گذاشت. این پیام‌ها زمانی که کاربران در حال عبور از مرزهای کشوری هستند، پدیدار می‌شوند. در حال حاضر، این اعلان‌ها شامل سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک می‌شود. به‌علاوه اگر کاربر در حال حرکت به‌سوی یک مرکز پزشکی یا تست کرونا باشد، گوگل شرایط و راهبردهای آن مراکز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا او در نیمه راه مجبور به بازگشت نشود.

به گفته گوگل:

این روزها حرکت از نقطه الف به ب به‌ خاطر کرونا از گذشته پیچیده‌تر شده است. دانستن این امر بسیار مهم است که یک ایستگاه مترو در یک زمان مشخص چقدر شلوغ است و یا اینکه یک اتوبوس دارای یک محدودیت زمان‌بندی هست یا خیر. به همراه داشتن این اطلاعات قبل و در هنگام سفر در شهر برای همه حیاتی است، چه کارکنانی که حضورشان ضروری است و نیاز به یک مسیر امن برای رفت‌وآمد دارند و چه دیگر افراد که با بازگشایی در دیگر کشورها در معرض خطر قرار می‌گیرند. هرچه شهرها و کشورها در سراسر جهان با وضع موجود بیشتر سازگار می‌شوند، ما خود را بیشتر ملزم می‌داریم که اطلاعات شایسته‌تری را در دستان شما قرار دهیم. پس زمانی که شما آماده هستید و توانایی‌اش را دارید، می‌توانید در امنیت پا به بیرون بگذارید.

اگر به هر دلیلی تاکنون گوگل مپ را روی گوشی خود نصب نکرده‌اید، می‌توانید آن را برای اندروید از اینجا و برای iOS از این لینک دریافت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید